مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

817
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

581
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نحوه ارزشیابی دانشجویان توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 56

چکیده

 زمینه و هدف: ارزشیابی موثر یکی از مهمترین ارکان برنامه ریزی آموزشی محسوب گردیده و نه تنها در تمایز دانشجویان نقش بسزایی دارد, بلکه به مدرس نیز در ارزیابی فعالیت های خود کمک می کند. هدف این مطالعه بررسی نحوه ارزشیابی دانشجویان توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد در سال تحصیلی 87-86 بود.روش کار: در این مطالعه توصیفی, جامعه و نمونه پژوهش, تعداد 122 نفر از اعضای هیات علمی بودند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه خود ساخته ای بود که جهت تعیین روایی آن از نظرات کارشناسان و برای تعیین پایایی آن از ضریب آلفا کرونباخ (0.79) استفاده گردید.یافته ها: نتایج نشان داد که 69.4 درصد از واحدهای مورد پژوهش از ارزشیابی تکوینی و پایانی و 16.2 درصد از ارزشیابی پایانی استفاده می کردند. بیشترین آزمون های مورد استفاده, آزمون تشریحی و چند گزینه ای بود. 88.3 درصد افراد مهمترین ملاک ارزشیابی دانشجو را آزمون پایان ترم دانسته و 38.2 درصد موافق انجام آزمون میان ترم بودند.نتیجه گیری: با توجه به نمره ارزشیابی و زمان طرح سوالات, برگزاری آزمون میان ترم و انتخاب سوالات امتحانی در زمان تدوین طرح درس پیشنهاد می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    دل آرام، معصومه، و فروزنده، نسرین. (1389). بررسی نحوه ارزشیابی دانشجویان توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 7(1)، 51-56. SID. https://sid.ir/paper/116772/fa

    Vancouver: کپی

    دل آرام معصومه، فروزنده نسرین. بررسی نحوه ارزشیابی دانشجویان توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1389؛7(1):51-56. Available from: https://sid.ir/paper/116772/fa

    IEEE: کپی

    معصومه دل آرام، و نسرین فروزنده، “بررسی نحوه ارزشیابی دانشجویان توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 7، no. 1، pp. 51–56، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116772/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button