مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,847
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

545
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقاله کوتاه: نظرات پزشکان عمومی در مورد چگونگی اجرای برنامه های آموزش مدون

صفحات

 صفحه شروع 70 | صفحه پایان 74

چکیده

 زمینه و هدف: نیازسنجی در برنامه های آموزش مداوم می تواند به عنوان ابزاری جهت استفاده بهینه مدیران و طراحان برنامه های آموزش مداوم به کار گرفته شود. این مطالعه با هدف تعیین نظرات پزشکان عمومی در مورد چگونگی اجرای برنامه های آموزش مدون دانشگاه علوم پزشکی زنجان, صورت گرفت.روش کار: این مطالعه توصیفی بین سال های 87-1386 بر روی تمامی پزشکان عمومی استان زنجان انجام شد. از 450 پزشک عمومی شاغل در استان زنجان, 260 نفر آنان با تکمیل پرسش نامه در این بررسی شرکت نمودند.یافته ها: انگیزه 46.2 درصد پزشکان از شرکت در برنامه های بازآموزی, کسب امتیاز و 38.8 درصد, به روز کردن اطلاعات علمی بود. 58.8 درصد پزشکان مفید بودن برنامه های آموزش مدون را متوسط به بالا عنوان نموده و 56.5 درصد خواستار اجرای 5 تا 10 برنامه مدون در سال بودند. 64.2 درصد تاثیر محل اجرای بازآموزی را زیاد و خیلی زیاد ارزیابی کردند. 51.2 درصد اجرای برنامه در اواخر هفته و 40.7 درصد برگزاری روزانه هر برنامه به مدت 4 ساعت را خواستار بودند. 58.8 درصد موافق استفاده از پیش آزمون و پس آزمون جهت مشخص شدن اثر کیفی دوره آموزشی بودند.نتیجه گیری: از نظر پزشکان عمومی برنامه های آموزش مدون می توانند مفیدتر گردند. به این منظور پیشنهاد می شود این برنامه ها در اواخر هفته, هفته ای یک روز و روزانه 4 ساعت باشد و در سال 5 تا 10 برنامه مدون اجرا گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کوشا، علی، کاظمی زنجانی، ناهید، نوریان، عباسعلی، و موسوی نسب، سیدنورالدین. (1389). مقاله کوتاه: نظرات پزشکان عمومی در مورد چگونگی اجرای برنامه های آموزش مدون. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 7(1)، 70-74. SID. https://sid.ir/paper/116773/fa

    Vancouver: کپی

    کوشا علی، کاظمی زنجانی ناهید، نوریان عباسعلی، موسوی نسب سیدنورالدین. مقاله کوتاه: نظرات پزشکان عمومی در مورد چگونگی اجرای برنامه های آموزش مدون. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1389؛7(1):70-74. Available from: https://sid.ir/paper/116773/fa

    IEEE: کپی

    علی کوشا، ناهید کاظمی زنجانی، عباسعلی نوریان، و سیدنورالدین موسوی نسب، “مقاله کوتاه: نظرات پزشکان عمومی در مورد چگونگی اجرای برنامه های آموزش مدون،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 7، no. 1، pp. 70–74، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116773/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button