مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,339
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

695
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ادراک دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 48

چکیده

 زمینه و هدف: گسترش کمی نظام آموزش عالی بدون توجه به کیفیت, پیامدهای نامطلوبی به همراه دارد. دانشجویان مشتریان اصلی دانشگاه ها هستند و تعیین ادراک آن ها از کیفیت خدمات آموزشی, می تواند اطلاعات با ارزشی را جهت ارتقای کیفیت خدمات آموزشی در اختیار برنامه ریزان قرار دهد. پژوهش حاضر به بررسی وضعیت کیفیت خدمات آموزشی بر اساس مدل SERVQUAL از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز پرداخت.روش کار: جامعه آماری این مطالعه را 3084 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز تشکیل دادند که 200 نفر از آنان به صورت تصادفی با استفاده از روش توصیفی- همبستگی انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها, از پرسش نامه استاندارد SERVQUAL شامل ابعاد پنج گانه کیفیت خدمات آموزشی (فیزیکی, پاسخگویی, همدلی, اطمینان و تضمین) که دارای 27 سوال بود, استفاده گردید. روایی پرسش نامه با استفاده از روش روایی محتوا و پایایی آن با استفاده از ضریب Cronbach’s alpha مورد تایید قرار گرفت. داده های حاصل شده به کمک شاخص های آمار توصیفی و آزمون t تک نمونه ای تجزیه و تحلیل گردید.یافته ها: یافته ها حاکی از ارزیابی مثبت دانشجویان پژوهش حاضر از ابعاد فیزیکی, پاسخگویی, قابلیت اطمینان و همدلی بود.نتیجه گیری: نتایج نشان داد, کیفیت در هر پنج بعد خدمات آموزشی, بالاتر از میانگین بود. کمترین و بیشترین میانگین به ترتیب در بعد پاسخگویی و اطمینان مشاهده شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    قاسم زاده علیشاهی، ابوالفضل، مهدیون، روح اله، زارع زاده، پریسا، و آرغده، فاروقه. (1395). ادراک دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 13(1)، 41-48. SID. https://sid.ir/paper/116781/fa

    Vancouver: کپی

    قاسم زاده علیشاهی ابوالفضل، مهدیون روح اله، زارع زاده پریسا، آرغده فاروقه. ادراک دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1395؛13(1):41-48. Available from: https://sid.ir/paper/116781/fa

    IEEE: کپی

    ابوالفضل قاسم زاده علیشاهی، روح اله مهدیون، پریسا زارع زاده، و فاروقه آرغده، “ادراک دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 13، no. 1، pp. 41–48، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116781/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button