مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,112
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

674
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه سبک های یادگیری دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری رازی کرمان در سال 1387

صفحات

 صفحه شروع 195 | صفحه پایان 199

چکیده

 زمینه و هدف: محققان معتقدند که اگر سبک یادگیری فرد با رشته ای که در آن تحصیل می کند و یا حرفه ای که در آن کار می کند همخوان نباشد, شخص یا از آن رشته تحصیلی انصراف داده و یا این موضوع منجر به نارضایتی وی نسبت به رشته تحصیلی می شود. این مطالعه با هدف مقایسه سبک های یادگیری دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری رازی کرمان در سال 1387 صورت گرفت.روش کار: در این مطالعه مقطعی در سال 1387 از تمام دانشجویان پرستاری در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشکده پرستاری رازی دانشگاه علوم پزشکی کرمان (148 نفر) خواسته شد تا پرسشنامه 12 سوالی سبک های یادگیری کلب (نسخه 3.1) را تکمیل نمایند. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی انجام گرفت.یافته ها: از بین تمامی دانشجویان شرکت کننده %87.8 در مقطع کارشناسی و %12.2 در مقطع کارشناسی ارشد بودند. نتایج این مطالعه نشان داد که بیشترین فراوانی (%48.5) سبک های یادگیری دانشجویان مقطع کارشناسی سبک یادگیری جذب کننده و در دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بیشترین فراوانی (%44.4) مربوط به سبک یادگیری همگرا بود. نتایج این مطالعه نشان داد که سبک یادگیری دانشجویان پرستاری در مقطع کارشناسی با کارشناسی ارشد متفاوت می باشد (P<0.05).نتیجه گیری: از آنجایی که پرستاری رشته ای است که با انسان ها تعامل و ارتباط دارد, توجه به سبک یادگیری دانشجویان این رشته از طرف اساتید این رشته سبب رفع نیازهای بیماران و ارتقای سلامت جامعه می شود. با توجه به نتایج این مطالعه توصیه می شود اساتید این رشته با توجه به مقطع تحصیلی دانشجویان از روش های تدریس متناسب با سبک های یادگیری آنها استفاده نمایند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباس زاده، عباس، جمشیدی، ناهید، و نجفی کلیانی، مجید. (1390). مقایسه سبک های یادگیری دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری رازی کرمان در سال 1387. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 8(2)، 195-199. SID. https://sid.ir/paper/116800/fa

    Vancouver: کپی

    عباس زاده عباس، جمشیدی ناهید، نجفی کلیانی مجید. مقایسه سبک های یادگیری دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری رازی کرمان در سال 1387. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1390؛8(2):195-199. Available from: https://sid.ir/paper/116800/fa

    IEEE: کپی

    عباس عباس زاده، ناهید جمشیدی، و مجید نجفی کلیانی، “مقایسه سبک های یادگیری دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری رازی کرمان در سال 1387،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 8، no. 2، pp. 195–199، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116800/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button