مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,916
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

838
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رضایتمندی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از خدمات آموزشی و تسهیلات دانشگاه

صفحات

 صفحه شروع 355 | صفحه پایان 365

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی از عناصر کلیدی توسعه انسانی در هر کشور به شمار می رود. این پژوهش با هدف تعیین میزان رضایتمندی دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه علوم پزشکی کرمان از شرایط فعلی و همچنین دیدگاه این دانشجویان در خصوص میزان توجه و تلاش مسوولین دانشگاه در برآورده کردن رضایت دانشجویان صورت گرفت.روش کار: پژوهش توصیفی- تحلیلی حاضر بر روی 135 دانشجوی تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام شد. اطلاعات مورد نیاز با استفاده از پرسش نامه بررسی رضایتمندی دانشجویان Student satisfaction inventory) یا (SSI جمع آوری گردید. این پرسش نامه رضایت دانشجویان را به تفکیک از خدمات استادان راهنما, خدمات آموزشی, کمک آموزشی, رفاهی, دانشجو محور و خدمات کلی مورد ارزیابی قرار می دهد.یافته ها: در مجموع 42.2 درصد دانشجویان (41.0 درصد پسران و 43.2 درصد دختران) از خدمات ارایه شده ابراز رضایت کردند. بیشترین رضایت دانشجویان از خدمات استادان راهنما و کمترین آن مربوط به خدمات رفاهی بود. از طرف دیگر, 38.3 درصد دانشجویان (36.0 درصد پسران و 41.9 درصد دختران) میزان توجه مسوولین به خدمات ارایه شده را مطلوب ارزیابی کردند. از نظر دانشجویان, بیشترین توجه مسوولین به خدمات استادان راهنما و کمترین توجه آنان به خدمات رفاهی ارایه شده بود.نتیجه گیری: در مجموع دانشجویان رضایت پایینی از شرایط فعلی داشتند و تلاش مسوولین دانشگاه در فراهم نمودن رضایتمندی آنان, کم ارزیابی شد. با توجه به افزایش روزافزون پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلی بالاتر و به منظور ارتقای سطح کیفی این بخش, مسوولین دانشگاهی باید توجه بیشتری را در برآورده کردن نیازهای دانشجویان تحصیلات تکمیلی که نقش عمده ای را در آینده کشور ایفا می نمایند, مبذول دارند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حقدوست، علی اکبر، رفیعی، حسین، رئیسوندی، ابوذر، و کاظم زاده، یاسان. (1394). رضایتمندی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از خدمات آموزشی و تسهیلات دانشگاه. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 12(2)، 355-365. SID. https://sid.ir/paper/116816/fa

Vancouver: کپی

حقدوست علی اکبر، رفیعی حسین، رئیسوندی ابوذر، کاظم زاده یاسان. رضایتمندی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از خدمات آموزشی و تسهیلات دانشگاه. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1394؛12(2):355-365. Available from: https://sid.ir/paper/116816/fa

IEEE: کپی

علی اکبر حقدوست، حسین رفیعی، ابوذر رئیسوندی، و یاسان کاظم زاده، “رضایتمندی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از خدمات آموزشی و تسهیلات دانشگاه،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 12، no. 2، pp. 355–365، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116816/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button