مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,119
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

966
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و مقایسه دو روش آموزش مجازی و سنتی در مهارت های عملکردی تکنسین های پارامدیک در اورژانس پیش بیمارستانی

صفحات

 صفحه شروع 388 | صفحه پایان 398

چکیده

 زمینه و هدف: پیشرفت در فن آوری اطلاعات و ارتباطات سبب ایجاد نگرش جدیدی در امر آموزش و شیوه های آن شده است؛ به طوری که تغییر رویکرد آموزش به روند آموزش در جهت استفاده از امکانات و منابع الکترونیکی و آموزش مجازی اهمیت بسیاری یافته است. هدف از این مطالعه, بررسی و مقایسه دو روش آموزش مجازی و سنتی در مهارت های کاربردی تکنسین های پارامدیک در اورژانس پیش بیمارستانی بود.روش کار: مطالعه نیمه تجربی حاضر در سال 1392 انجام شد. مهارت های کاربردی همچون احیاء قلبی- ریوی پایه و پیشرفته, تریاژ, آشنایی با تجهیزات اورژانس و نحوه انتقال صحیح در دو گروه 40 نفری به دو روش الکترونیک و کارگاهی آموزش داده شد. در نهایت میزان رضایتمندی فراگیران در خصوص دو روش آموزشی مورد سنجش قرار گرفت و داده ها توسط نرم افزار SPSS تحلیل شد.یافته ها: اختلاف میانگین نمرات واحد تئوری در تمام دروس معنی دار بود. بین میانگین نمرات عملی در دو روش کارگاهی و مجازی در آموزش دروس احیاء قلبی- ریوی و تجهیزات و انتقال تفاوت معنی داری وجود داشت, اما در خصوص آموزش تریاژ تفاوت معنی داری مشاهده نشد.نتیجه گیری: آموزش مجازی در دروسی مانند تریاژ که جنبه نظری بیشتری دارد, برای تکنسین های پارامدیک توصیه می شود. با توجه به خصوصیات آموزش مجازی, می توان از آن به عنوان مکمل آموزش سنتی در آموزش های دارای مهارت های بالینی بهره برد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

امینی زاده، محسن، صابری نیا، امین، کهن، سیمین، شکوهی، ایرج، فقیهی، ابوالفضل، و امینی زاده، الهه. (1394). بررسی و مقایسه دو روش آموزش مجازی و سنتی در مهارت های عملکردی تکنسین های پارامدیک در اورژانس پیش بیمارستانی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 12(2)، 388-398. SID. https://sid.ir/paper/116822/fa

Vancouver: کپی

امینی زاده محسن، صابری نیا امین، کهن سیمین، شکوهی ایرج، فقیهی ابوالفضل، امینی زاده الهه. بررسی و مقایسه دو روش آموزش مجازی و سنتی در مهارت های عملکردی تکنسین های پارامدیک در اورژانس پیش بیمارستانی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1394؛12(2):388-398. Available from: https://sid.ir/paper/116822/fa

IEEE: کپی

محسن امینی زاده، امین صابری نیا، سیمین کهن، ایرج شکوهی، ابوالفضل فقیهی، و الهه امینی زاده، “بررسی و مقایسه دو روش آموزش مجازی و سنتی در مهارت های عملکردی تکنسین های پارامدیک در اورژانس پیش بیمارستانی،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 12، no. 2، pp. 388–398، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116822/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button