مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,542
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,065
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه عزت نفس و رویکردهای مطالعه با پیشرفت تحصیلی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 307 | صفحه پایان 314

چکیده

 زمینه و هدف: شناسایی نقش عواملی همچون عزت نفس و رویکردهای مطالعه بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان می تواند موجب بهبود برنامه ریزی های آموزشی و تقویت بازدهی تدریس و آموزش گردد. این مطالعه با هدف بررسی رابطه عزت نفس و رویکردهای مطالعه بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان انجام شد.روش کار: مطالعه حاضر از نوع توصیفی- همبستگی بود که بر روی 147 دانشجوی پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 1391 انجام گردید و معدل ترم گذشته دانشجویان به عنوان شاخص پیشرفت تحصیلی در نظر گرفته شد. برای جمع آوری اطلاعات پرسش نامه های استاندارد رویکردهای مطالعه Approaches and study skills inventory for students) یا (ASSIST و عزت نفس Rosenberg مورد استفاده قرار گرفت. داده ها با استفاده از آزمون Independent t و ضریب همبستگی Pearson در نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل گردید.یافته ها: میانگین نمره عزت نفس دانشجویان 37.45 (از حداکثر 50) و همبستگی آن با پیشرفت تحصیلی برابر با 0.166 بود (P=0.046). میانگین نمره رویکرد سطحی مطالعه 53.40 (از حداکثر 80) و همبستگی آن با پیشرفت تحصیلی 0.423- به دست آمد (P=0.001). میانگین نمره رویکرد عمقی مطالعه 59.94 (از حداکثر 80) و همبستگی آن با پیشرفت تحصیلی 0.004- بود (P=0.592).نتیجه گیری: عزت نفس و رویکردهای مطالعه می توانند نقش مهمی در پیشرفت تحصیلی دانشجویان داشته باشند. بنابراین به نظر می رسد استفاده از روش های تقویت عزت نفس دانشجویان و راهنمایی آنان در به کارگیری رویکردهای مناسب مطالعه بتواند نقش مهمی در پیشرفت تحصیلی ایفا کند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شکورنیا، عبدالحسین، علیجانی رنانی، هوشنگ، نجار، شهناز، و الهام پور، حسین. (1394). بررسی رابطه عزت نفس و رویکردهای مطالعه با پیشرفت تحصیلی دانشجویان. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 12(2)، 307-314. SID. https://sid.ir/paper/116827/fa

Vancouver: کپی

شکورنیا عبدالحسین، علیجانی رنانی هوشنگ، نجار شهناز، الهام پور حسین. بررسی رابطه عزت نفس و رویکردهای مطالعه با پیشرفت تحصیلی دانشجویان. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1394؛12(2):307-314. Available from: https://sid.ir/paper/116827/fa

IEEE: کپی

عبدالحسین شکورنیا، هوشنگ علیجانی رنانی، شهناز نجار، و حسین الهام پور، “بررسی رابطه عزت نفس و رویکردهای مطالعه با پیشرفت تحصیلی دانشجویان،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 12، no. 2، pp. 307–314، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116827/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button