مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,570
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

671
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران

صفحات

 صفحه شروع 102 | صفحه پایان 112

چکیده

 زمینه و هدف: ارتقای کیفیت آموزش بالینی, مستلزم بررسی مستمر وضعیت موجود, شناخت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف است. این مطالعه با هدف تعیین وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران صورت گرفت.روش کار: در این مطالعه توصیفی در سال تحصیلی 84-83 از کلیه دانشجویان ترم آخر کارشناسی پیوسته پرستاری و کاردانی مامایی (250 نفر) خواسته شد که پرسش نامه ای 36 سوالی را به صورت خود ایفا تکمیل نمایند.یافته ها: مهم ترین نقاط قوت آموزش بالینی بر اساس میانگین نمرات به ترتیب مربوط به "حضور به موقع دانشجو در بخش" (06/89), "حضور به موقع مربی در بخش" (05/85), "رعایت پیش نیازهای دروس کارآموزی" (5/82), "برخورد مناسب مربی با دانشجو" (1/74), "علاقمندی مربی بالینی به کار"(92/73), "سابقه کار بالینی مربی" (1/73) و مهم ترین نقاط ضعف آموزش بالینی به ترتیب مربوط به "استفاده از وسایل کمک آموزشی در محیط بالینی" (84/9), "تعداد کافی دانشجو در بخش" (91/14) و "وجود امکانات رفاهی" (68/19) بودند.نتیجه گیری: گرچه برخی از ابعاد عرصه های آموزش بالینی خوب و عالی است, اما تقویت جنبه های مثبت و اصـلاح نقـایص مـی توانـد گامی موثر در راستای ارتقای کیفیت آموزش بالینی باشد و با ارزیابی های مکرر عرصه های بالینی و مقایسه وضـعیت موجـود بـا وضـعیت قبل و یا بعد, نقاط ضعف و قوت موثر در آموزش بالینی شناسایی گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    برازپردنجانی، شهرام، فریدونی مقدم، مالک، و لوری زاده، محمدرضا. (1387). وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 5(2)، 102-112. SID. https://sid.ir/paper/116842/fa

    Vancouver: کپی

    برازپردنجانی شهرام، فریدونی مقدم مالک، لوری زاده محمدرضا. وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1387؛5(2):102-112. Available from: https://sid.ir/paper/116842/fa

    IEEE: کپی

    شهرام برازپردنجانی، مالک فریدونی مقدم، و محمدرضا لوری زاده، “وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 5، no. 2، pp. 102–112، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116842/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button