مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,844
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

728
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه سبک های یادگیری دانشجویان سال اول و سال پنجم رشته پزشکی و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 110 | صفحه پایان 118

چکیده

 زمینه و هدف: در یک نظام آموزشی موفق, سبک یادگیری دانشجویان به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی همواره مورد توجه قرار می گیرد. با شناسایی سبک یادگیری, هم روش تدریس مناسب تر توسط اساتید و هم روش یادگیری صحیح تر توسط فراگیران اتخاذ می شود. این پژوهش با هدف تعیین سبک یادگیری دانشجویان پزشکی و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی صورت گرفت.روش کار: در این مطالعه توصیفی – تحلیلی دانشجویان سال اول و پنجم رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران, با پاسخ به پرسش نامه استاندارد کلب, شرکت کردند. میانگین کل دروس نظری و عملی کلیه دانشجویان و نمره آزمون پیش کارورزی و آسکی پایان دوره کارآموزی دانشجویان سال پنجم به عنوان شاخص پیشرفت تحصیلی در نظر گرفته شد.یافته ها: بیشترین سبک های یادگیری در دانشجویان سال اول به ترتیب, همگرا (50.3 درصد) و جذب کننده (36.6 درصد), و در دانشجویان سال پنجم, همگرا (69 درصد) و انطباق یابنده (16.7 درصد) بودند. بین سبک یادگیری دو گروه دانشجویان, اختلاف معنی داری یافت شد (P=0.0001), به طوری که در دانشجویان سال پنجم, سبک همگرا و انطباق یابنده بیش از دانشجویان سال اول و در مورد سبک جذب کننده و واگرا, نتیجه بالعکس بود. بین سبک یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان ارتباط معنی داری یافت نشد.نتیجه گیری: با توجه به این که سبک یادگیری غالب در کلیه دانشجویان همگرا می باشد و بهترین محیط های یادگیری در این افراد, استفاده از شبیه سازی ها, تکالیف آزمایشگاهی و یادگیری بر پایه حل مسئله می باشد, لذا شایسته است برنامه ریزان آموزشی, چنین محیط هایی را بیشتر فراهم سازند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معیاری، اعظم، صبوری کاشانی، احمد، قریب، میترا، و بیگلرخانی، مهدی. (1388). مقایسه سبک های یادگیری دانشجویان سال اول و سال پنجم رشته پزشکی و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی . گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 6(2)، 110-118. SID. https://sid.ir/paper/116886/fa

    Vancouver: کپی

    معیاری اعظم، صبوری کاشانی احمد، قریب میترا، بیگلرخانی مهدی. مقایسه سبک های یادگیری دانشجویان سال اول و سال پنجم رشته پزشکی و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی . گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1388؛6(2):110-118. Available from: https://sid.ir/paper/116886/fa

    IEEE: کپی

    اعظم معیاری، احمد صبوری کاشانی، میترا قریب، و مهدی بیگلرخانی، “مقایسه سبک های یادگیری دانشجویان سال اول و سال پنجم رشته پزشکی و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی ،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 6، no. 2، pp. 110–118، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116886/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button