مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,112
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

651
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مهارت های تفکر انتقادی در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 170 | صفحه پایان 178

چکیده

 زمینه و هدف: دانشجویان پزشکی نیازمند مهارت هایی برای استدلال بالینی, تصمیم گیری و پزشکی مبتنی بر شواهد بهتر می باشند. یکی از مهم ترین جنبه های یک متخصص بالینی موفق, توانایی تفکر به صورت منتقدانه در موقعیت های مراقبت از بیمار است. هدف از این مطالعه, ارزیابی مهارت های تفکر انتقادی (تجزیه و تحلیل, ارزشیابی, تفسیر, استدلال استقرایی و قیاسی) در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود.روش کار: این مطالعه به طریق غیرتجربی بر روی 92 نفر از دانشجویان پزشکی سال های اول, سوم و پنجم پزشکی اصفهان در سال های 88- 1387 انجام شده است. برای جمع آوری داده ها از آزمون مهارت های تفکر انتقادی کالیفرنیا (فرم ب) و برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS استفاده شد. آزمون های آماری برای تجزیه و تحلیل داده ها, آزمون های آنالیز واریانس یک طرفه و Post hoc و آزمون همبستگی Pearson بودند.یافته ها: میانگین نمرات هر یک از زیرمهارت های ارزشیابی, تجزیه و تحلیل, استنباط, استدلال قیاسی و استقرایی در هر سه گروه پایین و همچنین زیرمهارت های ارزشیابی (P=0.48) و استدلال قیاسی (P£0.001) و استدلال استقرایی (P=0.01) در سه گروه دارای اختلاف معنی دار است.نتیجه گیری: به نظر می رسد که نمرات مهارت های تفکر انتقادی در دانشجویان پزشکی مطلوب نبوده, برنامه ریزی آموزشی برای توسعه آن باید در نظر گرفته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تاشی، شهره، مرتضوی، فتحیه، یزدانی، شهرام، و متقی پور، یاسمن. (1391). بررسی مهارت های تفکر انتقادی در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 9(2)، 170-178. SID. https://sid.ir/paper/116902/fa

    Vancouver: کپی

    تاشی شهره، مرتضوی فتحیه، یزدانی شهرام، متقی پور یاسمن. بررسی مهارت های تفکر انتقادی در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1391؛9(2):170-178. Available from: https://sid.ir/paper/116902/fa

    IEEE: کپی

    شهره تاشی، فتحیه مرتضوی، شهرام یزدانی، و یاسمن متقی پور، “بررسی مهارت های تفکر انتقادی در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 9، no. 2، pp. 170–178، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116902/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button