مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,510
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,353
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چالش های آموزش پزشکی عمومی در ایران: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 118 | صفحه پایان 131

چکیده

 زمینه و هدف: برخی شواهد نشان می دهد که دانش آموختگان پزشکی عمومی مهارت ها و قابلیت های خود را برای انجام مسوولیت های حرفه ای در حد قابل قبولی ارزیابی نمی کنند, هر چند در این خصوص, بین مسوولان و صاحب نظران آموزش پزشکی, اختلاف نظر وجود دارد. هدف این پژوهش, شناسایی مشکلات موجود در آموزش پزشکی عمومی کشور بود.روش کار: مطالعه حاضر, مطالعه ای کاربردی بود که به روش کیفی انجام شده است. نمونه ای هدفمند از 23 نفر از مطلعین در این مطالعه مشارکت کردند. برای جمع آوری داده ها از روش مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد. داده ها با استفاده از روش تحلیل چارچوبی, تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: در پژوهش حاضر 23 زیر موضوع در قالب 6 موضوع اصلی زیر شناسایی گردید: مسایل مربوط به استراتژی های آموزش پزشکی عمومی, مسایل ساختاری, عدم جامعیت دروس و سرفصل ها, عرصه های آموزشی, مشکلات آموزشی و منابع.نتیجه گیری: اثربخشی آموزش پزشکی عمومی در کشور به دلیل مسایل عدیده پیش رو با چالش های جدی مواجه است. یکی از مهم ترین چالش ها, عدم تطابق آموزش با نیازهای واقعی جامعه می باشد. بنابراین آموزش پزشکی عمومی باید به سمت کاربردی شدن پیش برود و توانمندسازی دانشجویان پزشکی برای مدیریت و اداره مراکز بهداشتی و درمانی در دوره آموزش پزشکی به صورت سیستماتیک و اثربخش مورد توجه قرار گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیراسماعیلی، محمدرضا، نکویی مقدم، محمود، موسی زاده، محمود، و پهلوان، الهه. (1391). چالش های آموزش پزشکی عمومی در ایران: یک مطالعه کیفی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 9(2)، 118-131. SID. https://sid.ir/paper/116903/fa

    Vancouver: کپی

    امیراسماعیلی محمدرضا، نکویی مقدم محمود، موسی زاده محمود، پهلوان الهه. چالش های آموزش پزشکی عمومی در ایران: یک مطالعه کیفی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1391؛9(2):118-131. Available from: https://sid.ir/paper/116903/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا امیراسماعیلی، محمود نکویی مقدم، محمود موسی زاده، و الهه پهلوان، “چالش های آموزش پزشکی عمومی در ایران: یک مطالعه کیفی،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 9، no. 2، pp. 118–131، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116903/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button