مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,437
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

706
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ساختار پایان نامه های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از سال 1375 تا پایان 1383

صفحات

 صفحه شروع 108 | صفحه پایان 115

چکیده

 زمینه و هدف: نگارش پایان نامه فرصتی است تا دانشجو در طول دوره تحصیل با چگونگی انجام تحقیق آشنا شود. در سال های اخیر بر ساختار مناسب طرح های تحقیقاتی و همچنین رویه یکسان و علمی در نگارش گزارش طرح های تحقیقاتی و پایان نامه های دانشجویی تاکید شده است. برگزاری کارگاه های روش تحقیق برای اساتید و دانشجویان و تدوین کتابچه های راهنما کمک های زیادی به این امر کرده است, ولی همچنان تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله زیادی وجود دارد. این مطالعه به منظور بررسی کیفیت نامه های فارغ التحصیلان سال های 1375 تا 1383 رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از نظر ساختار متدولوژی تحقیق انجام گرفت.روش کار: در این مطالعه توصیفی تحلیلی, جمع آوری داده ها از تمام 257 پایان نامه دانشکده پزشکی از ابتدای تاسیس این رشته تا پایان اسفند 1383 صورت گرفت. برای سهولت مقایسه نتایج این تحقیق با تحقق مشابه کشوری که در سال 1381 به اتمام رسیده, از چک لیست تحقیق مذکور استفاده گردید. حداکثر امتیاز برای هر پایان نامه 500 در نظر گرفته شد.یافته ها: نتایج این تحقیق نشان داد که میانگین (انحراف معیار±) امتیاز پایان نامه ها از 269.9 (78±) در سال 1375 به 351.5 (33.1±) در سال 1383 افزایش یافته است. 76.9 درصد از پایان نامه ها استاد مشاور آماری داشتن و به لحاظ متدولوژی, بیشترین نوع مطالعه, مقطعی بود. بین نمره ای که به دانشجو تعلق یافته بود و امتیاز کل, همبستگی معنی داری وجود داشت. (r=0.38, P=0.39). ضعیف ترین بخش پایان نامه ها, روش بررسی, بیان مساله و سپس بحث بود.نتیجه گیری: اگر چه ساختار پایان نامه ها به طور قابل توجهی بهبود یافته است. اما هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی وجود دارد و به نظر می رسد آموزش به دانشجویان و اساتید در خصوص پژوهش و راهنمایی دانشجویان برای انجام هر چه بهتر تحقیقات و همچنین فراهم نمودن زمینه اجرای پژوهش های کاربردی به بهبود کیفی پایان نامه ها کمک خواهد کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    برقعی، افسانه، ربیعی، محمدرضا، استرآبادی، سحر، و ابطحی، علی. (1386). ساختار پایان نامه های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از سال 1375 تا پایان 1383. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 4(2)، 108-115. SID. https://sid.ir/paper/116915/fa

    Vancouver: کپی

    برقعی افسانه، ربیعی محمدرضا، استرآبادی سحر، ابطحی علی. ساختار پایان نامه های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از سال 1375 تا پایان 1383. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1386؛4(2):108-115. Available from: https://sid.ir/paper/116915/fa

    IEEE: کپی

    افسانه برقعی، محمدرضا ربیعی، سحر استرآبادی، و علی ابطحی، “ساختار پایان نامه های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از سال 1375 تا پایان 1383،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 4، no. 2، pp. 108–115، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116915/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button