مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,571
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

593
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی شکاف بین انتظارات و خدمات آموزشی ارایه شده به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال 1384

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 25

چکیده

 زمینه و هدف: یکی از مشکلات اساسی که دانشگاه های علوم پزشکی کشور بایستی به آن توجه داشته باشند, ایجاد سیستم منسجم جهت ارایه خدمات مطلوب و استفاده از روش های راهبردی جهت افزایش کیفیت خدمات است. با تعیین شکاف کیفیت خدمات می توان زمینه تدوین برنامه های ارتقای کیفیت خدمات آموزشی را فراهم نمود. این مطالعه با هدف تعیین شکاف بین انتظارات و خدمات آموزشی ارایه شده به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال 1384 صورت گرفت.روش کار: در این مطالعه توصیفی 362 نفر از دانشجویان علوم پزشکی شرکت کردند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه مبتنی بر ابزار SERVQUAL بود. دانشجویان با پاسخ به این پرسشنامه, واقعیت ها و انتظارات خود را در پنج بعد کیفیت خدمات شامل فیزیکی, اطمینان, قابلیت اطمینان, پاسخگویی و همدلی تعیین نمودند و شکاف خدمات با تفاضل نمرات واقعیت ها و انتظارات دانشجو به دست آمد.یافته ها: نتایج نشان داد در هر پنج بعد کیفیت خدمات, شکاف وجود داشت. بیشترین میانگین شکاف در بعد همدلی (-1.67) و بعد از آن به ترتیب در ابعاد پاسخگویی (-1.62), قابلیت اطمینان (-1.54) و فیزیکی (-1.52) مشاهده گردید و کمترین میانگین شکاف مربوط به بعد اطمینان (-1.46) بود. در تمام ابعاد خدمات بین واقعیت ها و انتظارات تفاوت معنی داری مشاهده گردید (p=0.0001). دانشجویان مقاطع بالاتر به طور معنی داری شکاف خدمات در تمام ابعاد را بیشتر ارزیابی کردند (p<0.01).نتیجه گیری: در مجموع شکاف بین انتظارات و واقعیت ها در همه ابعاد دیده شده که حاکی از برآورده نشدن انتظارات دانشجویان از خدمات ارایه شده می باشد. لذا پیشنهاد می شود برای بهبود کیفیت, مسوولین ضمن برنامه ریزی جهت برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه نحوه خدمت رسانی و افزایش مهارت های ارتباطی برای کارکنان, هنگام تخصیص بودجه, ابعادی که بیشترین شکاف را نشان دادند, در اولویت قرار دهند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آربونی، فریبا، شغلی، علیرضا، بدری پشته، صاحب، و مهاجری، منصور. (1387). بررسی شکاف بین انتظارات و خدمات آموزشی ارایه شده به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال 1384. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 5(1)، 17-25. SID. https://sid.ir/paper/116943/fa

    Vancouver: کپی

    آربونی فریبا، شغلی علیرضا، بدری پشته صاحب، مهاجری منصور. بررسی شکاف بین انتظارات و خدمات آموزشی ارایه شده به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال 1384. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1387؛5(1):17-25. Available from: https://sid.ir/paper/116943/fa

    IEEE: کپی

    فریبا آربونی، علیرضا شغلی، صاحب بدری پشته، و منصور مهاجری، “بررسی شکاف بین انتظارات و خدمات آموزشی ارایه شده به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال 1384،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 5، no. 1، pp. 17–25، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116943/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button