مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,705
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,643
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سبک های یادگیری دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

صفحات

 صفحه شروع 10 | صفحه پایان 16

چکیده

 زمینه و هدف: یادگیری و بهبود آن محور فعالیت تمام نهادهای آموزشی است. یکی از مهم ترین عوامل بسیار موثر بر یادگیری دانشجویان, سبک های یادگیری آنهاست. آگاهی از نوع سبک یادگیری مورد استفاده دانشجویان از یک طرف به اساتید کمک می کند تا به دانشجویان در استفاده بهینه از انواع سبک های یادگیری مختلف کمک کنند و از طرف دیگر اساتید می توانند روش آموزش خود را متناسب با سبک یادگیری دانشجویان خویش تغییر داده تا به بالاترین بازده آموزشی دست یابند. این پژوهش با هدف شناسایی سبک های یادگیری دانشجویان پزشکی در سال 1386 انجام شد.روش کار: در این مطالعه توصیفی پرسشنامه ای حاوی سوالات دموگرافیک و سیاهه سبک های یادگیری کلب (kolbـLSI) در بین کل دانشجویان پزشکی که در نیم سال اول سال تحصیلی 87-86 در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول به تحصیل بودند, توزیع گردید. این ابزار سبک های یادگیری را در چهار گروه همگرا, انطباق یابنده, جذب کننده و واگرا, تقسیم بندی می نماید.یافته ها: از 267 پرسشنامه توزیع شده, در نهایت 175 دانشجو, با تکمیل پرسشنامه در این مطالعه شرکت کردند. 68 درصد دانشجویان مورد مطالعه دختر و بقیه پسر و میانگین (انحراف معیار±) سن دانشجویان مورد مطالعه (±2.5) 22 سال نمره معدل آنها (±1.5) 16.5 بود. درصد انواع سبک های یادگیری دانشجویان به ترتیب, همگرا 52 درصد, جذب کننده 28.6 درصد, واگرا 9.7 درصد و انطباق یابنده 9.7 درصد بود. بین نوع سبک یادگیری و متغیرهای سن, جنس, مقطع تحصیلی و معدل دانشجویان ارتباط معنی داری وجود نداشت.نتیجه گیری: با توجه به این که افراد دارای سبک یادگیری همگرا بیشترین توانایی را در کاربرد علمی اندیشه ها و نظریه ها دارند و بیشتر در حل مساله توانمند هستند, لذا شایسته است که مدرسان دانشگاه با تغییر روش های سنتی آموزش به سوی روش های نوین آموزش مانند روش های آموزش بر مبنای حل مساله و پزشکی مبتنی بر شواهد در یادگیری مطالب حجیم پزشکی به دانشجویان کمک بیشتری نمایند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کلباسی، سعید، ناصری، محسن، شریف زاده، غلامرضا، و پورصفر، علی. (1387). سبک های یادگیری دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 5(1)، 10-16. SID. https://sid.ir/paper/116947/fa

    Vancouver: کپی

    کلباسی سعید، ناصری محسن، شریف زاده غلامرضا، پورصفر علی. سبک های یادگیری دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1387؛5(1):10-16. Available from: https://sid.ir/paper/116947/fa

    IEEE: کپی

    سعید کلباسی، محسن ناصری، غلامرضا شریف زاده، و علی پورصفر، “سبک های یادگیری دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 5، no. 1، pp. 10–16، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116947/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button