مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,412
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

706
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دیدگاه استادان در مورد جو آموزشی بخش های بالینی اصلی بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران بر اساس مدل تغییر یافته DREEM

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 33

چکیده

 زمینه و هدف: موسسات آموزشی برای ارزشیابی فعالیت های خود از ابزارهای متفاوتی استفاده می کنند. در این مطالعه دیدگاه استادان بالینی با استفاده از الگوی دریم (Dundee Ready Education Environment Measure: DREEM) به عنوان یک ابزار تشخیصی برای بررسی مشکلات درسی و اثربخشی تغییر در آموزش, به کار گرفته شد.روش کار: این مطالعه مقطعی در چهار بخش داخلی, کودکان, زنان و جراحی عمومی در چهار بیمارستان وابسته به دانشگاه انجام شد. پرسش نامه 35 سوالی در سه حیطه یادگیری, استادان و جو آموزشی میان 53 نفر از استادان در بخش های مذکور توزیع شد.یافته ها: از مجموع 140 امتیاز, میانگین امتیازات کسب شده 116 (وضعیت بسیار مطلوب) بود. در هر سه حیطه جو و فضای آموزشی, اساتید و یادگیری بیشترین میانگین امتیازات, مربوط به بخش کودکان و کمترین آن مربوط به بخش داخلی بود, اما آزمون آماری تنها در مورد جو و فضای آموزشی تفاوت معنی داری را بین بخش ها نشان داد (P=0.042), به طوری که میانگین امتیاز در بخش داخلی 39.3 و بخش کودکان 46.2 بود.نتیجه گیری: با توجه به میانگین امتیاز, به نظر می رسد استادان شرایط یادگیری و یاددهی را مناسب می دانند. در مورد اختصاص کمترین امتیاز به حیطه جو آموزشی در بخش داخلی, احتمالا مشکل برقراری ارتباط مناسب میان استاد و فراگیرنده در این بخش, محیط را توام با اضطراب کرده است. از آنجا که این مدل برای تغییر آموزشی مناسب است می توان با مقایسه دیدگاه فراگیرنده و استاد و برنامه ریزی برای رفع مشکل در بخش داخلی اقدامات موثری را انجام داد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلطانی عربشاهی، سیدکامران، و کوهپایه زاده اصفهانی، جلیل. (1388). بررسی دیدگاه استادان در مورد جو آموزشی بخش های بالینی اصلی بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران بر اساس مدل تغییر یافته DREEM. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 6(1)، 29-33. SID. https://sid.ir/paper/116951/fa

    Vancouver: کپی

    سلطانی عربشاهی سیدکامران، کوهپایه زاده اصفهانی جلیل. بررسی دیدگاه استادان در مورد جو آموزشی بخش های بالینی اصلی بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران بر اساس مدل تغییر یافته DREEM. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1388؛6(1):29-33. Available from: https://sid.ir/paper/116951/fa

    IEEE: کپی

    سیدکامران سلطانی عربشاهی، و جلیل کوهپایه زاده اصفهانی، “بررسی دیدگاه استادان در مورد جو آموزشی بخش های بالینی اصلی بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران بر اساس مدل تغییر یافته DREEM،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 6، no. 1، pp. 29–33، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116951/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button