Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,132
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

575
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فعالیت های مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 9

چکیده

 مقدمه: ضرورت پرداختن به تعالی آکادمیک و کیفیت آموزش عالی, به ویژه در دانشگاه های علوم پزشکی و افزایش کارایی در بخش بهداشت و درمان امری آشکار است. مراکز توسعه آموزش پزشکی در جهت رسالت و دستیابی به اهداف و با توجه به حوزه عملکرد خود که شامل برنامه ریزی آموزشی, آموزش اساتید, آموزش مداوم, ارزشیابی و پژوهش در آموزش می باشد, فعالیت می نمایند.هدف: این مطالعه به منظور بررسی نظرات اعضای هیات علمی دانشگاه نسبت به فعالیت های مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی صورت گرفت.روش کار: پژوهش حاضر مطالعه ای مقطعی است که در سال 82 انجام شد. جامعه پژوهش را اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان (N= 307 نفر) تشکیل دادند که حدود نیمی از آنان (n=145 نفر) به روش نمونه گیری تصادفی ساده در مطالعه منظور شدند. داده ها با استفاده از پرسش نامه پژوهشگر - ساخته, پس از کسب روایی محتوی از طریق نظرخواهی از صاحب نظران و محاسبه پایایی ثبات درونی با محاسبه ضریب آلفا کرونباخ (r=0.79) جمع آوری گردید.یافته ها: یافته های این مطالعه نشان داد که بیشترین توافق با فعالیت های مرکز مطالعات و توسعه دانشگاه مربوط به «تدوین و اجرای برنامه آموزش مهارت های بالینی ویژه دانشجویان پزشکی» (%96.6), «مشارکت فعال در بازنگری برنامه های آموزش پزشکی» (%93.1), «همکاری با گروه های آموزشی در تدوین طرح درس بر اساس منابع جدید» و «برگزاری کارگاه های آموزشی جهت آشنا ساختن اعضای هیات علمی با نرم افزارهای مختلف و کاربرد آنها در علوم پزشکی» (هر کدام %92.4) و کمترین میزان توافق با «تسهیل دسترسی به منابع, کنفرانس ها و همایش ها در زمینه آموزش پزشکی», «استفاده از تجربیات اساتید مجرب در طراحی برنامه های مرکز توسعه» (هر کدام %61.4), «مشارکت در ارزیابی طرح های پژوهشی و پایان نامه ها» و «کمک به درک بهتر جامعه پزشکی نسبت به نیازهای در حال تغییر جامعه» (هر کدام %67) بود. در مجموع اعضای هیات علمی با کسب %78.7 از نمره کل دیدگاه نسبتا مثبتی نسبت به فعالیت های جاری مرکز توسعه دانشگاه داشته و این در حالی است که %87.5 از آنان تمایل به مشارکت در فعالیت های مرکز توسعه را بیان کردند.بحث و نتیجه گیری: در مجموع دیدگاه نسبتا مثبت اعضای هیات علمی نسبت به فعالیت های جاری, نقطه عطفی است در توستعه بیشتر این مرکز و همچنین بستری مناسب برای ایجاد واحد مطالعات و توسعه آموزش پزشکی در کلیه دانشکده ها به منظور پیشبرد اهداف توسعه آموزش پزشکی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    جلیلی، زهرا، نوحی، عصمت، و ملک زاده، علی. (1383). فعالیت های مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 1(1)، 1-9. SID. https://sid.ir/paper/116963/fa

    Vancouver: کپی

    جلیلی زهرا، نوحی عصمت، ملک زاده علی. فعالیت های مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1383؛1(1):1-9. Available from: https://sid.ir/paper/116963/fa

    IEEE: کپی

    زهرا جلیلی، عصمت نوحی، و علی ملک زاده، “فعالیت های مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 1، no. 1، pp. 1–9، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116963/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا