Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,256
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

645
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روند تغییرات کیفیت آموزشی مدرسان دانشگاه علوم پزشکی کرمان

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 71

چکیده

 زمینه: اساتید یکی از ارکان اصلی دانشگاه ها هستند, که نحوه عملکرد آنان در بازدهی کل نظام آموزشی نقش اساسی ایفا می نماید. ارزشیابی مستمر از نحوه عملکرد اساتید که بخشی از آن به عهده دانشجویان گذاشته شده است, در صورتی که به طور صحیح انجام شود, می تواند گویای وضعیت عملکرد استاد بوده و ضمن تشخیص نقاط قوت و ضعف, به عنوان عاملی کمک کننده در جهت ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی ایشان موثر باشد.هدف: این مطالعه به منظور تعیین روند تغییرات کیفیت آموزشی مدرسان دانشگاه علوم پزشکی کرمان صورت گرفت.روش کار: این بررسی مطالعه ای همبستگی است که جامعه مورد مطالعه آن را کلیه مدرسان دانشگاه علوم پزشکی کرمان که در سال های 1380 الی 1385 طی 8 دوره از طریق نظرسنجی از دانشجو مورد ارزشیابی قرار گرفته اند, تشکیل داده است. داده های معرف کیفیت آموزشی از طریق امتیازات کسب شده در نظرسنجی دانشجویان و داده های پژوهشی بر اساس امتیازات فعالیت پژوهشی جهت دریافت پایه سالانه جمع آوری گردید.یافته ها: نتایج به دست آمده حاکی از آن است که در سال های مورد بررسی به طور متوسط در هر سال نمره کیفیت آموزش 0.06 افزایش نشان داد, که از نظر آماری معنی دار بود (P=0.0001), ولی تغییرات نمرات پژوهشی در سال های مذکور معنی دار نبود. بین نمره کیفیت آموزش با نمره پژوهش, و نیز با مشخصات دموگرافیک مدرسان از جمله رتبه علمی و مدرک دانشگاهی و سابقه کار رابطه معنی داری وجود نداشت. در حالی که مدرک تحصیلی و رتبه دانشگاهی با نمره پژوهش رابطه معنی داری را نشان داند (به ترتیب P=0.003, P=0.001).نتیجه گیری: نتایج مذکور حکایت از آن دارد که احتمالا روند کیفیت آموزش در سال های گذشته, بر خلاف امتیازات پژوهش, در حال ارتقا بوده است که احتمالا ارزشیابی های مستمر و دقیق در این رابطه نقش موثری را ایفا کرده اند. عدم مشاهده رابطه معنی داری بین کیفیت آموزش و پرورش نیز قابل توجه بوده و پیشنهاد می شود سیاست گذاران برای برنامه ریزی و نزدیک نمودن آموزش و پرورش تدابیری بیندیشند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

فتاحی، زهرا، موسی پور، نعمت اله، و حق دوست، علی اکبر. (1384). روند تغییرات کیفیت آموزشی مدرسان دانشگاه علوم پزشکی کرمان. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 2(2)، 63-71. SID. https://sid.ir/paper/116970/fa

Vancouver: کپی

فتاحی زهرا، موسی پور نعمت اله، حق دوست علی اکبر. روند تغییرات کیفیت آموزشی مدرسان دانشگاه علوم پزشکی کرمان. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1384؛2(2):63-71. Available from: https://sid.ir/paper/116970/fa

IEEE: کپی

زهرا فتاحی، نعمت اله موسی پور، و علی اکبر حق دوست، “روند تغییرات کیفیت آموزشی مدرسان دانشگاه علوم پزشکی کرمان،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 2، no. 2، pp. 63–71، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116970/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا