مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,479
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

703
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرش دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی خود (مقاله کوتاه)

صفحات

 صفحه شروع 280 | صفحه پایان 285

چکیده

 زمینه و هدف: نگرش مثبت به آینده شغلی و رشته تحصیلی در بین دانشجویان می تواند یکی از عوامل مهم در موفقیت دانشجویان باشد که هماهنگ با محیط اطراف دستخوش تغییر می شود. این مطالعه با هدف, تعیین نگرش دانشجویان دانشکده بهداشت به رشته تحصیلی و آینده شغلی خود انجام شد.روش کار: 220 نفر از دانشجویان دانشکده بهداشت در مطالعه مقطعی - تحلیلی حاضر شرکت داشتند. ابزار جمع آوری اطلاعات, پرسش نامه شامل مشخصات دموگرافیک, نگرش نسبت به رشته تحصیلی, انگیزه ادامه تحصیل, مشکلات آموزشی از دیدگاه دانشجویان, مشکلات فردی - خانوادگی و نگرش دانشجویان نسبت به آینده شغلی بود. در نهایت داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: میانگین نمره نگرش دانشجویان به آینده شغلی خود 20.07±4.74 بود که 75.4 درصد از آنان به آینده شغلی خود نگرش مثبتی داشتند. میانگین نمره نگرش دانشجویان به رشته تحصیلی خود 17.92±4.66 به دست آمد که 87.4 درصد از آن ها دارای نگرش مثبت نسبت به رشته تحصیلی خود بودند. در این مطالعه همبستگی معنی داری بین نگرش به آینده شغلی و نگرش به رشته تحصیلی مشاهده شد (P<0.05).نتیجه گیری: با توجه به نتایج, دانشجویان نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی خود نگرش مثبتی داشتند. تقویت برنامه های آموزشی, ارایه مشاوره و حمایت از دانشجویان در توجیه رشته تحصیلی و آینده شغلی می تواند نقش مفید و موثری در تقویت نگرش آن ها داشته باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مبارک آبادی، عادله، شمسی، محسن، و نجفیان زاده، محبوبه. (1393). نگرش دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی خود (مقاله کوتاه). گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 11(2)، 280-285. SID. https://sid.ir/paper/117000/fa

Vancouver: کپی

مبارک آبادی عادله، شمسی محسن، نجفیان زاده محبوبه. نگرش دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی خود (مقاله کوتاه). گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1393؛11(2):280-285. Available from: https://sid.ir/paper/117000/fa

IEEE: کپی

عادله مبارک آبادی، محسن شمسی، و محبوبه نجفیان زاده، “نگرش دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی خود (مقاله کوتاه)،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 11، no. 2، pp. 280–285، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/117000/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا