Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

8,155
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

4,338
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

14

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جامعه شناسی مصرف موسیقی

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 53

چکیده

 یکی از دغدغه های نظری مهم در عرصه جامعه شناسی فرهنگ این است که چه عواملی نوع و میزان مصرف فرهنگی مردم را تعیین می کنند. به میزانی که محصولات فرهنگی در جوامع گسترش می یابند و مصرف فرهنگی نقش مهمتری در خلق هویت ها و همچنین اقتصاد فرهنگ ایفا می کنند, طرح این پرسش نیز اهمیت بیشتری می یابد. به همین ترتیب, پاسخ به آن بخشی از تلاش برای روندنمایی تغییرات اجتماعی و فرهنگی جامعه نیز هست. مقاله حاضر نیز به طرح این پرسش می پردازد که نوع و میزان مصرف موسیقی تحت تاثیر چه عواملی است. برای پاسخ دادن به آن نیز از منظر تحلیل طبقاتی به مصرف موسیقی نگریسته شده است. طبقه اجتماعی و سرمایه فرهنگی به عنوان دو متغیر کلیدی نظریه های کلاسیک تبیین مصرف فرهنگی طرح شده اند و سپس بر مبنای مطالعه تجربی مصرف موسیقی در شهر تهران, تلاش شده است تا سهم این عوامل در تبیین ذائقه موسیقایی مشخص شود. در این مقاله بر اساس شواهد تجربی, نظریه های طبقاتی تبیین کننده ذائقه موسیقایی نیز نقد می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فاضلی، محمد. (1384). جامعه شناسی مصرف موسیقی. مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 1(4)، 27-53. SID. https://sid.ir/paper/118068/fa

    Vancouver: کپی

    فاضلی محمد. جامعه شناسی مصرف موسیقی. مطالعات فرهنگی و ارتباطات[Internet]. 1384؛1(4):27-53. Available from: https://sid.ir/paper/118068/fa

    IEEE: کپی

    محمد فاضلی، “جامعه شناسی مصرف موسیقی،” مطالعات فرهنگی و ارتباطات، vol. 1، no. 4، pp. 27–53، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/118068/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا