Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

536
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

667
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی دیپلماسی رسانه ای در مراکز روابط عمومی: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 96

چکیده

 روابط عمومی موثر در سازمانها, بین المللی شده است و با توجه دگرگونیهای پیش آمده و پر رنگ شدن عنصرارتباط, دیپلماسی رسانه ای در این روزها اهمیت بسیار یافته است. این رساله تلاش دارد الگوی دیپلماسی رسانه ای جهت استفاده موثر از رسانه ها برای حضور مطلوب سازمانها در عرصه بین المللی طراحی نماید. این مطالعه با روش شناسی کیفی و رویکرد تئوری زمینه ای انجام شده است. مشارکت کنندگان این پژوهش را بیست و پنج نفراز اساتید ارتباطات, رسانه و روابط عمومی تشکیل می دادند که اطلاعات مورد نیاز پژوهش از طریق انجام مصاحبه عمیق و نیمه ساختار یافته جمع آوری گردید. داده های حاصل براساس نسخه کوربین و اشتروس(2008) تحلیل شدند. شیوه دستی و نرم افزار مکس کیودا 10 برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده گردید. از تحلیل داده ها حدوداً 940 کد سطح اول (کد باز) بدون محاسبه همپوشانی آنها استخراج شد. سپس این کدها براساس تشابها و تفاوتهای موجود با هم مقایسه و 26 زیر طبقه, 11 طبقه فرعی(شامل مفاهیم و زمینه) بدست آمد. نهایتاً 4 طبقه اصلی برای مفهوم یک طبقه اصلی برای زمینه بوجود آمد. متغیر مرکزی این مطالعه "مدیریت سیستمی " و طبقات اصلی آن "فرایند", "عوامل تسهیل گر", "عوامل بازدارنده" و "دستاورد" و"زمینه" بودند. مجهز کردن مراکز روابط عمومی با دیپلماسی رسانه ای می تواند باعث اعلام موجودیت سازمان در عرصه بین المللی گردد. سازمانها می خواهند در تحولات جهانی اثر گذار بوده و سهمی از بازار جهانی را داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رستگار، امیر، ساروخانی، باقر، حبیب زاده، اصحاب، و هاشمی، شهناز. (1397). الگوی دیپلماسی رسانه ای در مراکز روابط عمومی: یک مطالعه کیفی. مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 14(53 )، 73-96. SID. https://sid.ir/paper/118135/fa

    Vancouver: کپی

    رستگار امیر، ساروخانی باقر، حبیب زاده اصحاب، هاشمی شهناز. الگوی دیپلماسی رسانه ای در مراکز روابط عمومی: یک مطالعه کیفی. مطالعات فرهنگی و ارتباطات[Internet]. 1397؛14(53 ):73-96. Available from: https://sid.ir/paper/118135/fa

    IEEE: کپی

    امیر رستگار، باقر ساروخانی، اصحاب حبیب زاده، و شهناز هاشمی، “الگوی دیپلماسی رسانه ای در مراکز روابط عمومی: یک مطالعه کیفی،” مطالعات فرهنگی و ارتباطات، vol. 14، no. 53 ، pp. 73–96، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/118135/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا