مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,423
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

992
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه تطبیقی قوانین تبلیغات تجاری

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 61

چکیده

 تبلیغات بازرگانی بسیاری از ملاحظات اجتماعی و فرهنگی را در جامعه گسترش می دهد. از سوی دیگر, تبلیغات به بازتاب ارزش های فرهنگی و اجتماعی در روابط و زندگی روزمره در جامعه می پردازد, از این رو, تبلیغات بازرگانی ارتباط عمیقی با حقوق فردی و اجتماعی پیدا می کند و دولت ها را بر آن می دارد تا با وضع قوانین و مقررات خاص برای حفظ حقوق شهروندان, محدودیت هایی را بر پخش و انتشار آگهی ها اعمال کنند. این محدودیت ها منشاء ملاحظاتی است که عمدتا به حفظ نظم اجتماعی و موازین اخلاقی, رعایت حریم خصوصی و حمایت از حقوق اقلیت ها, گروه های قومی و نژادی و طبیعت باز می گردد و معمولا در کشورهای مختلف, بسته به نظام حقوقی سیاسی حاکم در جامعه از یکدیگر متفاوت است.مقاله حاضر به مقایسه و تطبیق قوانین و مقررات تبلیغات تجاری در بین چهار کشور ایران, انگلستان, چین و ارمنستان می پردازد. این پژوهش در پنج محور موضوعی کودکان و نوجوانان, زنان و جنسیت, هویت فرهنگی, رقابت سالم اقتصادی و سلامتی و بهداشت, قوانین تبلیغات را مقایسه کرده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رسولی، محمدرضا. (1389). مطالعه تطبیقی قوانین تبلیغات تجاری. مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 6(19)، 29-61. SID. https://sid.ir/paper/118234/fa

    Vancouver: کپی

    رسولی محمدرضا. مطالعه تطبیقی قوانین تبلیغات تجاری. مطالعات فرهنگی و ارتباطات[Internet]. 1389؛6(19):29-61. Available from: https://sid.ir/paper/118234/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا رسولی، “مطالعه تطبیقی قوانین تبلیغات تجاری،” مطالعات فرهنگی و ارتباطات، vol. 6، no. 19، pp. 29–61، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/118234/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button