مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,392
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,272
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازنمایی فوتبال یا واقعیت؟ نگاهی به رسانه ای شدن فوتبال در ایران

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 109

چکیده

 این مقاله بررسی درباره رابطه و تاثیر رسانه ها (به خصوص تلویزیون) و فوتبال در ایران است. در این مقاله بازنمایی رسانه ای و واقعیت فوتبال از یکدیگر تفکیک شده اند, و سعی شده است روایت رسانه ای فوتبال در ایران توصیف و تحلیل شود. بدین منظور گفتمان رسانه ای فوتبال در ایران به مثابه پاره ای از گفتمان رسمی حکومت بررسی شده است و توضیح داده ایم که چگونه این گفتمان مولفه های بازنمایی فوتبال در رسانه های ایران را تعیین می کند. برای تحقق این موضوع, ابتدا به بررسی نظری مفهوم فوتبال از منظر اجتماعی پرداخته ایم و با بررسی تاریخی - اجتماعی فوتبال, کارکردهای سیاسی و اجتماعی این ورزش برای رسانه ها را توضیح داده ایم. سپس به تحلیل چالشهای نظری که بین فوتبال به مثابه نوعی ورزش مدرن و عرفی شده با جمهوری اسلامی به منزله نظام سیاسی دینی و سنتی پرداخته ایم, و علل و دلایل و شیوه توجه رسانه های دولتی به این بازی ورزشی را شرح داده ایم. به این منظور نحوه بازنمایی مولفه های فوتبال شامل ورزشکاران, استادیوم, زمین بازی, کارگزاران (مربیان, مدیران), تماشاچیان, مردم و مسابقات خارجی را بررسی کرده ایم. این مبحث در پنج بخش متفاوت سامان داده شده است. نخست مقدمه, که به طرح مساله و بیان ملاحظات روش شناختی و نظری می پردازد؛ دوم, مفهوم فوتبال که بستر و مضامین تاریخی و اجتماعی این بازی را بررسی می کند؛ بخش سوم به رابطه رسانه ها و فوتبال اختصاص دارد؛ بخش چهارم درباره رابطه فوتبال و رسانه ها در ایران است, و آخرین بخش یا نتیجه نیز خلاصه بخشهای مختلف مقاله و همچنین پیشنهاداتی برای مطالعات بیشتر است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فاضلی، نعمت اله. (1385). بازنمایی فوتبال یا واقعیت؟ نگاهی به رسانه ای شدن فوتبال در ایران. مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 2(6)، 81-109. SID. https://sid.ir/paper/118265/fa

    Vancouver: کپی

    فاضلی نعمت اله. بازنمایی فوتبال یا واقعیت؟ نگاهی به رسانه ای شدن فوتبال در ایران. مطالعات فرهنگی و ارتباطات[Internet]. 1385؛2(6):81-109. Available from: https://sid.ir/paper/118265/fa

    IEEE: کپی

    نعمت اله فاضلی، “بازنمایی فوتبال یا واقعیت؟ نگاهی به رسانه ای شدن فوتبال در ایران،” مطالعات فرهنگی و ارتباطات، vol. 2، no. 6، pp. 81–109، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/118265/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button