مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,696
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,000
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش رسانه ها در عمومی سازی علم

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 37

چکیده

 با پیشرفت فناوری, نفوذ و تاثیر رسانه ها در جامعه به طور چشم گیری افزایش یافته است. ترویج علم یا عمومی سازی علم به شکل نوین از قرن بیستم در مغرب زمین مطرح شد و در پنجاه سال اخیر به طور جدی به آن توجه شده است. سیاست گذاران دریافته اند برای بهبود وضعیت اجتماعی, اقتصادی و سیاسی جوامع خود ناچار به عمومی سازی علم هستند و برای بسط و گسترش علم در جامعه بهترین, کارآمدترین و در دسترس ترین ابزار را رسانه دانسته اند. پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش رسانه ها در عمومی سازی علم انجام شده است. در این مقاله از روش اسنادی و میدانی استفاده کردیم. این مطالعه با بهره گیری از نظریه های استفاده و خشنودی و نشر نوآوری های راجرز, نقش رسانه ها در عمومی سازی علم را واکاوی می کند. یافته های پژوهش بر «نقش رسانه ها در عمومی سازی علم به عنوان رابط علم و جامعه» تاکید دارند, در مجموع رسانه ها, در عمومی سازی و ایجاد باور به علم نقش میانجی دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قدیمی، اکرم. (1395). نقش رسانه ها در عمومی سازی علم. مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 12(42 )، 11-37. SID. https://sid.ir/paper/118280/fa

    Vancouver: کپی

    قدیمی اکرم. نقش رسانه ها در عمومی سازی علم. مطالعات فرهنگی و ارتباطات[Internet]. 1395؛12(42 ):11-37. Available from: https://sid.ir/paper/118280/fa

    IEEE: کپی

    اکرم قدیمی، “نقش رسانه ها در عمومی سازی علم،” مطالعات فرهنگی و ارتباطات، vol. 12، no. 42 ، pp. 11–37، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/118280/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button