مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

720
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

634
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مخاطب تنها نیست

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 31

چکیده

 برنامه سازان تلویزیونی از طریق تصویر و صدا, معنایی غالب را به مثابه پیام اصلی برای مخاطب ارسال می کنند اما پیام های دریافتی نهایی همان هایی هستند که بیننده ادراک نموده است. بررسی فرآیند چگونگی ادراک مخاطب از برنامه های تلویزیونی به مثابه متن و استفاده آن در زندگی روزمره در قالب نظریه تحلیل ادراک نشان می دهد که مخاطب در مقابل رسانه تنها نیست بلکه بوسیله دایره ای از روابط اجتماعی احاطه شده است که بر چگونگی تفسیر وی از این متون تاثیر می گذارد. لذا ادراک مخاطب, فرآیندی اجتماعی و نه شخصی است.این مقاله از طریق جستجویی تجربی و با تاکید بر یکی از نتایج حایز اهمیت تحقیقی با عنوان: «تحلیل ادراکی گفتمان سریال های پرطرفدار تلویزیونی در میان مخاطبان زن» توضیح می دهد که ادراک مخاطب از متون رسانه ای, بیش از آنکه تحت تاثیر پیام های ارسالی برنامه سازان باشد, تحت تاثیر روابط اجتماعی در برگیرنده مخاطب است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرفخرایی، تژا، و طاهری نیا، فرشته. (1390). مخاطب تنها نیست. مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 7(22)، 11-31. SID. https://sid.ir/paper/118315/fa

    Vancouver: کپی

    میرفخرایی تژا، طاهری نیا فرشته. مخاطب تنها نیست. مطالعات فرهنگی و ارتباطات[Internet]. 1390؛7(22):11-31. Available from: https://sid.ir/paper/118315/fa

    IEEE: کپی

    تژا میرفخرایی، و فرشته طاهری نیا، “مخاطب تنها نیست،” مطالعات فرهنگی و ارتباطات، vol. 7، no. 22، pp. 11–31، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/118315/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button