مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,687
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

711
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی عوامل موثر بر اجتناب از تبلیغات پیامکی

صفحات

 صفحه شروع 158 | صفحه پایان 172

چکیده

 با توجه به گسترش روز افزون کاربران تلفن همراه, اخیرا استفاده از پیامک به عنوان یک رسانه جدید تبلیغاتی به شدت افزایش یافته است. یکی از موانع اثربخشی این نوع تبلیغات, عدم توجه به پیامک های رسیده و اجتناب از آنهاست. به همین منظور در این تحقیق مدلی برای شناسایی عوامل موثر بر اجتناب از تبلیغات پیامکی طراحی و آزمون شد. داده های لازم با پرسشنامه ای 49 سوالی از 282 نفر گردآوری شد. برای آزمون مدل از روش حداقل مربعات جزیی و نرم افزار PLS-Graph استفاده شد. نتایج نشان داد که هنجارهای ذهنی, عزت نفس و تجربیات منفی قبلی بر بدبینی نسبت به تبلیغات پیامکی اثر دارد و نیز بدبینی نسبت به تبلیغات پیامکی, تجربیات منفی قبلی و عدم قابلیت اعتماد به این نوع تبلیغات, سبب اجتناب از تبلیغات پیامکی می شوند. تفکیک اثرات نشان داد که عوامل اجتناب از تبلیغات پیامکی به ترتیب عبارتند از: تجربیات منفی قبلی, عدم قابلیت اعتماد به تبلیغات و در انتها بدبینی نسبت به تبلیغات پیامکی.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

عزیزی، شهریار، و درخشان، افشین. (1388). شناسایی عوامل موثر بر اجتناب از تبلیغات پیامکی. اقتصاد و تجارت نوین، 5(17-18)، 158-172. SID. https://sid.ir/paper/118600/fa

Vancouver: کپی

عزیزی شهریار، درخشان افشین. شناسایی عوامل موثر بر اجتناب از تبلیغات پیامکی. اقتصاد و تجارت نوین[Internet]. 1388؛5(17-18):158-172. Available from: https://sid.ir/paper/118600/fa

IEEE: کپی

شهریار عزیزی، و افشین درخشان، “شناسایی عوامل موثر بر اجتناب از تبلیغات پیامکی،” اقتصاد و تجارت نوین، vol. 5، no. 17-18، pp. 158–172، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/118600/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button