مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

981
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

595
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جایگاه نگاشتی سرمایه اجتماعی در راهبردهای کسب و کارهای کوچک و متوسط بر اساس راهبردهای محصول- بازار آنسف

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 82

چکیده

 موفقیت در بازارهای پرچالش آینده, مستلزم آمادگی لازم برای واکنش آگاهانه و سریع است. شرکت هایی از این آمادگی برخوردارند که بتوانند در چنین محیط رقابتی, عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشند. در این فرایند نقش سرمایه اجتماعی میتواند حائز اهمیت باشد. هدف مطالعه حاضر, تبیین جایگاه نگاشتی سرمایه اجتماعی در راهبردهای به کارگرفته شده در شرکت های کوچک و متوسط با استفاده از روش شناسی نگاشت مفهومی به مثابه ترکیبی از روش های استقرایی و قیاسی است. در فرایند اجرای پژوهش از روش نمونه گیری هدفمند ملاکی و مصاحبه های نیمه ساختاریافته عمیق از 12 نفر از خبرگان موضوع تا مرحله اشباع, استفاده شده است. نتایج مطالعه گویای جایگاه برجسته و نمایان سرمایه اجتماعی و ابعاد آن در اجرای راهبردهای به کار گرفته شده در کسب و کارهای کوچک و متوسط است. به طوری که سرمایه اجتماعی در اجرای هر چهار راهبرد (نفوذ در بازار, توسعه محصول, توسعه بازار و تنوع سازی) نقش آفرینی دارد. نتایج به دست آمده همچنین نشان داد که بیشترین نقش آفرینی سرمایه اجتماعی در اجرای راهبرد توسعه محصول است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رضوانی، مهران، خدادادحسینی، سیدحمید، و طغرایی، محمدتقی. (1389). جایگاه نگاشتی سرمایه اجتماعی در راهبردهای کسب و کارهای کوچک و متوسط بر اساس راهبردهای محصول- بازار آنسف. اقتصاد و تجارت نوین، 5(19-20)، 61-82. SID. https://sid.ir/paper/118646/fa

    Vancouver: کپی

    رضوانی مهران، خدادادحسینی سیدحمید، طغرایی محمدتقی. جایگاه نگاشتی سرمایه اجتماعی در راهبردهای کسب و کارهای کوچک و متوسط بر اساس راهبردهای محصول- بازار آنسف. اقتصاد و تجارت نوین[Internet]. 1389؛5(19-20):61-82. Available from: https://sid.ir/paper/118646/fa

    IEEE: کپی

    مهران رضوانی، سیدحمید خدادادحسینی، و محمدتقی طغرایی، “جایگاه نگاشتی سرمایه اجتماعی در راهبردهای کسب و کارهای کوچک و متوسط بر اساس راهبردهای محصول- بازار آنسف،” اقتصاد و تجارت نوین، vol. 5، no. 19-20، pp. 61–82، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/118646/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button