مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,935
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,186
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی عوامل درون سازمانی موثر بر عملکرد شرکت های نوپا

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 48

چکیده

 با وجود اینکه امروزه نقش شرکت های نوپا در اقتصاد کشورها و مناطق از ابعاد مختلف اشتغال آفرینی, نوآوری و رقابت مندی آشکار شده است؛ اما نرخ شکست این گونه شرکت ها در سالهای اولیه حیات بالاست. پژوهش های موجود بیشتر به نقش عوامل خارجی در شکست اینگونه شرکت ها توجه ویژه ای نشان می دهند و به همان اندازه به عوامل داخلی کمتر توجه نموده اند. هدف اصلی این مقاله شناسایی عوامل داخلی موثر بر عملکرد شرکت های نوپا است. به این منظور چهار متغیر منابع مالی, ظرفیت جذب در سطح فردی, ظرفیت جذب در سطح سازمانی و قابلیت های بازاریابی به عنوان متغیرهای مستقل و متغیر عملکرد با سه بعد عملکرد مالی, عملکرد بازار و عملکرد مشتری به عنوان متغیر وابسته مورد بررسی قرار گرفته اند. در این پژوهش نقش متغیرهای مذکور بر عملکرد 308 شرکت نوپایی که در سالهای 1386 و 1387 در شهر تهران ایجاد شده و به صورت نمونه گیری تصادفی انتخاب شده اند با روش پیمایشی و با استفاده از پرسشنامه آزمون گردید. نتایج پژوهش نشان می دهد متغیرهای چهارگانه فوق, عملکرد شرکت های نوپا را پیشبینی کرده و نشان می دهند که از بین عوامل داخلی, ظرفیت جذب در سطح فردی با ابعاد سرمایه انسانی و شبکه اجتماعی کارآفرینان و کارکنان بیشترین تاثیرگذاری را بر عملکرد شرکت های نوپا دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محمدی الیاسی، قنبر، چیت ساز، احسان، و گرامی، عباس. (1389). شناسایی عوامل درون سازمانی موثر بر عملکرد شرکت های نوپا. اقتصاد و تجارت نوین، 6(21-22)، 27-48. SID. https://sid.ir/paper/118653/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی الیاسی قنبر، چیت ساز احسان، گرامی عباس. شناسایی عوامل درون سازمانی موثر بر عملکرد شرکت های نوپا. اقتصاد و تجارت نوین[Internet]. 1389؛6(21-22):27-48. Available from: https://sid.ir/paper/118653/fa

    IEEE: کپی

    قنبر محمدی الیاسی، احسان چیت ساز، و عباس گرامی، “شناسایی عوامل درون سازمانی موثر بر عملکرد شرکت های نوپا،” اقتصاد و تجارت نوین، vol. 6، no. 21-22، pp. 27–48، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/118653/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button