مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

917
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فراگیری و درک آهنگ زبان فرانسوی توسط دانشجویان فارسی زبان

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 44

چکیده

 میان گفتار و نوشتار فاصله بسیار است. این فاصله به اندازه ای زیاد است که دانشجویانی که زبان فرانسوی را به عنوان زبان خارجی در کشور خود سالها به گونه سنتی فرا می گیرند, زمانی که برای اولین بار به یک کشور فرانسوی زبان مسافرت می کنند, به دشواری توانائی فهمیدن و صحبت کردن به زبان فرانسوی را دارند و این طور به نظر آنها می رسد که یک زبان ناآشنا را می شنوند. این وضعیت بدون تردید دلیل بر این است که بیشتر دانشجویان در زمان یادگیری خود آموزشی دیده اند که بر پایه دستور زبان فرانسوی نوشتاری بوده و یا گونه ای از زبان گفتاری فرانسوی را که در حقیقت زبان نوشتاری-گفتاری است, فرا گرفته اند.برای زبان آموزان فارسی زبان, فراگیری زبان فرانسوی دشواری دیگری که دارد آن است که زبان فرانسوی و فارسی از دید گونه شناسی با هم تفاوت دارند: از دید گاه ساختاری, آوائی, و گفتار شفاهی. با توجه به دشواری های یاد شده, این نوشتار کوشش دارد نشان دهد که چگونه آهنگ زبان می تواند ما را از ساختار گفت و شنود بین دو زبان آموز پیشرفته در زبان فرانسوی آگاه سازد و نیز چه تفاوت هائی میان گفتار خود فرانسوی زبانان, آنطوری که در کتاب «گرامر آهنگ زبان» یا تئوری پاراگراف گفتاری توسط مورل و دانن بوالو (1998) توصیف شده, وجود دارد. تئوری یاد شده چارچوب این پژوهش قرار گرفته است و شامل چند رشته می شود: 1- تحلیل صوتی یا تحلیل اکوستیک آ هنگ زبان, 2 – آهنگ زبان, 3- تجزیه و تحلیل ساختار نحوی و ساختار واژه ای, 4- تجزیه و تحلیل سخنگوئی. اضافه بر این, تئوری بیان که توسط کولیولی (1990) گسترش یافته است را هم در بر می گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بنی احمد، صدیقه. (1390). فراگیری و درک آهنگ زبان فرانسوی توسط دانشجویان فارسی زبان. قلم، 6(14)، 23-44. SID. https://sid.ir/paper/119960/fa

    Vancouver: کپی

    بنی احمد صدیقه. فراگیری و درک آهنگ زبان فرانسوی توسط دانشجویان فارسی زبان. قلم[Internet]. 1390؛6(14):23-44. Available from: https://sid.ir/paper/119960/fa

    IEEE: کپی

    صدیقه بنی احمد، “فراگیری و درک آهنگ زبان فرانسوی توسط دانشجویان فارسی زبان،” قلم، vol. 6، no. 14، pp. 23–44، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/119960/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button