مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

929
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

642
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر مداخله ای بازیهای ویدیویی سه بعدی و دو بعدی بر خلاقیت و مهارت های اجتماعی دانشجویان پسر

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 37

چکیده

 بازی های دیجیتالی در سال های اخیر گسترش چشمگیری در میان کودکان, نوجوانان و بزرگسالان سراسر جهان و از جمله در ایران داشته است. به گونه ای که نه تنها میزان علاقه به بازی های دیجیتالی رشد بسیاری داشته, همچنین در سال های اخیر این بازی ها در زمینه های مختلف متنوع تر شده اند. مثلا در این حوزه می توان به ظهور بازی های سه بعدی و دو بعدی اشاره داشت. بر همین اساس پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر بازی های ویدیویی دو بعدی و سه بعدی بر خلاقیت و مهارت های اجتماعی دانشجویان پسر صورت گرفته است. بدین منظور 45 نفر از دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر از طریق فراخوان انتخاب و پس از همسان سازی, بر اساس نمره هوش و تجربه انجام بازی های ویدیویی, به سه گروه 15 نفره (دو گروه آزمایش و یک گروه کنترل) تقسیم شدند. شرکت کنندگان در دو گروه آزمایش, در یک دوره 20 جلسه ای به انجام بازی های ویدیویی دو بعدی و سه بعدی پرداختند. همهشرکت کنندگان در هر سه گروه, مقیاس های خلاقیت تورنس (CT) و مهارت های اجتماعی (SSI) را در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون اجرا کردند, و سپس داده ها بر اساس روش آماری تحلیل کوواریانس بررسی شدند. نتایج نشان داد که انجام بازی های ویدیویی دو بعدی و سه بعدی بر مولفه سیالی, و انجام صرفا بازی های ویدیویی سه بعدی بر مولفه انعطاف پذیری از مولفه های خلاقیت تاثیر دارد. علاوه بر این, انجام بازی های ویدیویی دو بعدی بر کنترل اجتماعی از مولفه های مهارت های اجتماعی نیز تاثیر دارد. از یافته های این پژوهش استنباط می شود که انجام بازی های ویدیویی دو بعدی و سه بعدی, از عوامل تاثیرگذار بر خلاقیت (سیالی و انعطاف پذیری) و مهارت های اجتماعی (کنترل اجتماعی) است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، فریده السادات، و خرم بخت، علیرضا. (1396). مقایسه تاثیر مداخله ای بازیهای ویدیویی سه بعدی و دو بعدی بر خلاقیت و مهارت های اجتماعی دانشجویان پسر. روانشناسی معاصر، 12(1 )، 19-37. SID. https://sid.ir/paper/120168/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی فریده السادات، خرم بخت علیرضا. مقایسه تاثیر مداخله ای بازیهای ویدیویی سه بعدی و دو بعدی بر خلاقیت و مهارت های اجتماعی دانشجویان پسر. روانشناسی معاصر[Internet]. 1396؛12(1 ):19-37. Available from: https://sid.ir/paper/120168/fa

    IEEE: کپی

    فریده السادات حسینی، و علیرضا خرم بخت، “مقایسه تاثیر مداخله ای بازیهای ویدیویی سه بعدی و دو بعدی بر خلاقیت و مهارت های اجتماعی دانشجویان پسر،” روانشناسی معاصر، vol. 12، no. 1 ، pp. 19–37، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/120168/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button