مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

614
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

919
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش تغییر درک زمان بر اضطراب و خودکارآمدی کودکان کار

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 68

چکیده

 هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش تغییر درک زمان بر کاهش نشانه های اضطراب و افزایش خودکارآمدی کودکان کار است. این پژوهش نیمه آزمایشی با 20 نفر از کودکان کار داوطلب شرکت در برنامه ی درمانی-آموزشی انجام شد. پرسشنامه ی درک زمانی نوجوانان, سنجش خودکارآمدی و آزمون رگه ی اضطراب به عنوان پیش آزمون برای همه ی افراد اجرا شد. سپس افراد, 16 جلسه در برنامه ی آموزش تغییر درک زمان شرکت کردند. مقادیر پیش آزمون و پس آزمون گروه با روش آماری تحلیل کوواریانس مورد مقایسه قرار گرفت. نتایج نشان دهنده ی کاهش معنادار اضطراب و افزایش خودکارآمدی کودکان کار در مقایسه با خط پایه بود. این یافته ها اهمیت درک زمان و اثربخشی برنامه ی آموزش تغییر درک زمان را برای حل برخی از مشکلات کودکان کار مورد تایید قرار می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علیزاده فرد، سوسن، و سرایی، محمدامین. (1398). اثربخشی آموزش تغییر درک زمان بر اضطراب و خودکارآمدی کودکان کار. روانشناسی معاصر، 14(1 )، 61-68. SID. https://sid.ir/paper/120240/fa

    Vancouver: کپی

    علیزاده فرد سوسن، سرایی محمدامین. اثربخشی آموزش تغییر درک زمان بر اضطراب و خودکارآمدی کودکان کار. روانشناسی معاصر[Internet]. 1398؛14(1 ):61-68. Available from: https://sid.ir/paper/120240/fa

    IEEE: کپی

    سوسن علیزاده فرد، و محمدامین سرایی، “اثربخشی آموزش تغییر درک زمان بر اضطراب و خودکارآمدی کودکان کار،” روانشناسی معاصر، vol. 14، no. 1 ، pp. 61–68، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/120240/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button