مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,585
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,857
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر کفایت اجتماعی دانش آموزان (مدل فلنر)

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 67

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر کفایت اجتماعی در قالب مدل چهار بعدی کفایت اجتماعی فلنر بود. 40 دانش آموز ضعیف در عملکرد تحصیلی (معدل تحصیلی زیر 12) در دو گروه مساوی آزمایشی و کنترل قرار گرفتند. ابتدا از هر گروه پیش آزمون به عمل آمد. سپس به گروه آزمایشی مهارت های اجتماعی در 12 جلسه آموزش داده شد و در پایان از هر دو گروه پس آزمون گرفته شد. دو ماه بعد از هر دو گروه آزمون پیگیری به عمل آمد. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش مهارت های اجتماعی, نگرش, جرات مندی, مدیریت استرس و خودکارآمدی دانش آموزان را بهبود بخشیده است و این تغییر در طول زمان خود را حفظ کرده است. در نتیجه آموزش مهارت های اجتماعی کفایت اجتماعی را ارتقا بخشیده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بیرامی، منصور، و مرادی، علیرضا. (1385). تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر کفایت اجتماعی دانش آموزان (مدل فلنر). پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، 1(4)، 47-67. SID. https://sid.ir/paper/120300/fa

Vancouver: کپی

بیرامی منصور، مرادی علیرضا. تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر کفایت اجتماعی دانش آموزان (مدل فلنر). پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1385؛1(4):47-67. Available from: https://sid.ir/paper/120300/fa

IEEE: کپی

منصور بیرامی، و علیرضا مرادی، “تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر کفایت اجتماعی دانش آموزان (مدل فلنر)،” پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، vol. 1، no. 4، pp. 47–67، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/120300/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا