مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,377
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

743
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تیپ های انگیزش یادگیری دانشجویان دانشگاه تبریز: مقایسه عملکرد شناختی، عاطفی و اجتماعی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 42

چکیده

 این پژوهش نیمرخ های انگیزشی دانشجویان و تفاوت نیمرخ گروه های مختلف را از نظر عملکرد شناختی, عاطفی و اجتماعی مورد مطالعه قرار داد. جامعه آماری پژوهش دانشجویان دانشگاه تبریز بودند. 370 دانشجو از دانشکده های مختلف با روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای انتخاب شدند. پرسشنامه انگیزش تحصیلی, پرسشنامه اهداف جامعه پسند, مقیاس نگرش کلاسی و پرسشنامه راهبردهای یادگیری به منظور جمع آوری اطلاعات استفاده شد. برای تحلیل داده ها از روش تحلیل خوشه ای سلسله مراتبی, تـحلیل واریانس چـندمتغیره (MNOVA) و آزمون تعقیبی استفاده شد. نتایج پژوهش, چهار گروه از دانشجویان: (الف) دارای جهت گیری انگیزش درونی (ب) دارای جهت گیری های درونی و درون فکنی شده (ج) جهت گیری انگیزشی چندگانه بالا (د) جهت گیری بی انگیزشی را شناسایی کرد. از طرفی نتایج پژوهش نشان داد که دانشجویان خوشه «انگیزش چندگانه» از لحاظ شناختی, عاطفی و اجتماعی نسبت به سه گروه دیگر, عملکرد سازگارانه تری دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بدری گرگری، رحیم، مرادی، صمد، و حسین پور، حامد. (1390). تیپ های انگیزش یادگیری دانشجویان دانشگاه تبریز: مقایسه عملکرد شناختی, عاطفی و اجتماعی دانشجویان. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، 6(21)، 19-42. SID. https://sid.ir/paper/120337/fa

    Vancouver: کپی

    بدری گرگری رحیم، مرادی صمد، حسین پور حامد. تیپ های انگیزش یادگیری دانشجویان دانشگاه تبریز: مقایسه عملکرد شناختی, عاطفی و اجتماعی دانشجویان. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1390؛6(21):19-42. Available from: https://sid.ir/paper/120337/fa

    IEEE: کپی

    رحیم بدری گرگری، صمد مرادی، و حامد حسین پور، “تیپ های انگیزش یادگیری دانشجویان دانشگاه تبریز: مقایسه عملکرد شناختی, عاطفی و اجتماعی دانشجویان،” پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، vol. 6، no. 21، pp. 19–42، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/120337/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button