مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,827
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,805
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط سرسختی روانشناختی، سبک های تفکر و مهارت های اجتماعی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 107

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی رابطه سرسختی روانشناختی, سبک های تفکر و مهارت های اجتماعی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر مدارس متوسطه شهر اشنویه در سال تحصیلی 85-84 بوده است. جامعه آماری پژوهش حاضر را دانش آموزان مدارس متوسطه شهر اشنویه تشکیل می دهند (N=1588) که از این تعداد 210 نفر با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از پرسشنامه محقق ساخته, آزمون هوشی ریون, اسناد و مدارک تحصیلی و پرسشنامه های سرسختی روانشناختی, سبک های تفکر و مهارت های اجتماعی استفاده شده است. هم چنین روش تحقیق, همبستگی بوده است. نتایج پژوهش نشان داد که بین متغیرهای سرسختی روانشناختی (r=0.32), سبک های تفکر (r=0.16) و مهارت های اجتماعی (r=0.12) با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه مثبت معناداری وجود دارد. از سه متغیر پیش بین تنها متغیرهای سرسختی روانشناختی و سبک های تفکر قابلیت پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

نریمانی، محمد، محمدامینی، زرار، برهمند، اوشا، و ابوالقاسمی، عباس. (1386). ارتباط سرسختی روانشناختی, سبک های تفکر و مهارت های اجتماعی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، 2(5)، 93-107. SID. https://sid.ir/paper/120351/fa

Vancouver: کپی

نریمانی محمد، محمدامینی زرار، برهمند اوشا، ابوالقاسمی عباس. ارتباط سرسختی روانشناختی, سبک های تفکر و مهارت های اجتماعی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1386؛2(5):93-107. Available from: https://sid.ir/paper/120351/fa

IEEE: کپی

محمد نریمانی، زرار محمدامینی، اوشا برهمند، و عباس ابوالقاسمی، “ارتباط سرسختی روانشناختی, سبک های تفکر و مهارت های اجتماعی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان،” پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، vol. 2، no. 5، pp. 93–107، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/120351/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button