مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

7,162
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,148
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر روش تدریس یادگیری مشارکتی بر عزت نفس، مهارت های اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان (دبیرستان)

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 164

چکیده

 به منظور بررسی تاثیر روش تدریس یادگیری مشارکتی بر عزت نفس, مهارت های اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر سال سوم متوسطه شهرستان ماهنشان در درس روانشناسی, 99 دانش آموز از بین دبیرستان های پسرانه این شهرستان به صورت تصادفی انتخاب شد. پس از همتاسازی آزمودنی ها یک کلاس به عنوان گروه آزمایش و یک کلاس به عنوان گروه کنترل مورد بررسی قرار گرفت. حجم نمونه بعد از همتاسازی دانش آموزان دو گروه, به 20 نفر در هر کلاس رسید. روش تدریس یادگیری مشارکتی به مدت یک نیمسال تحصیلی در گروه آزمایش اجرا شد و گروه کنترل به شیوه سنتی آموزش دید. نتایج مقایسه پیش آزمون و پس آزمون نشان داد که روش یادگیری مشارکتی بر مهارت های اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان تاثیر مثبتی گذاشت اما چنین تاثیری بر عزت نفس دانش آموزان مشاهده نگردید.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

یاریاری، فریدون، کدیور، پروین، و میرزاخانی، محمد. (1387). بررسی تاثیر روش تدریس یادگیری مشارکتی بر عزت نفس, مهارت های اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان (دبیرستان). پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، 3(10)، 143-164. SID. https://sid.ir/paper/120375/fa

Vancouver: کپی

یاریاری فریدون، کدیور پروین، میرزاخانی محمد. بررسی تاثیر روش تدریس یادگیری مشارکتی بر عزت نفس, مهارت های اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان (دبیرستان). پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1387؛3(10):143-164. Available from: https://sid.ir/paper/120375/fa

IEEE: کپی

فریدون یاریاری، پروین کدیور، و محمد میرزاخانی، “بررسی تاثیر روش تدریس یادگیری مشارکتی بر عزت نفس, مهارت های اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان (دبیرستان)،” پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، vol. 3، no. 10، pp. 143–164، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/120375/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا