مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,464
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,080
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر ابراز وجود، خودکارآمدی و سلامت روانی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 36

چکیده

 بر اساس پژوهش, هوش هیجانی, توانایی فرد را در مقابله با استرس ها و اقتضاهای محیطی افزایش می دهد (بار - اون, 1997). در این پژوهش به روش نیمه آزمایشی همراه با گروه کنترل, به تعداد 20 نفر از دانش آموزان دارای معدل تحصیلی پایین تر از 12, طی 10 جلسه مهارت های هوش هیجانی آموزش داده شد. با استفاده از پرسشنامه های ASRI, خودکارآمدی شرز و GHQ به صورت پیش آزمون, پس آزمون و پیگیری تاثیر آموزش هوش هیجانی بر قدرت ابراز وجود, خودکارآمدی و سلامت عمومی دانش آموزان بررسی شد نتایج بیانگر تاثیر معنی دار این آموزش ها بر متغیرهای وابسته بود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بیرامی، منصور. (1387). بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر ابراز وجود, خودکارآمدی و سلامت روانی دانش آموزان. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، 3(11)، 19-36. SID. https://sid.ir/paper/120389/fa

Vancouver: کپی

بیرامی منصور. بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر ابراز وجود, خودکارآمدی و سلامت روانی دانش آموزان. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1387؛3(11):19-36. Available from: https://sid.ir/paper/120389/fa

IEEE: کپی

منصور بیرامی، “بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر ابراز وجود, خودکارآمدی و سلامت روانی دانش آموزان،” پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، vol. 3، no. 11، pp. 19–36، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/120389/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button