مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,733
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,348
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مهارت تفکر انتقادی دانشجو معلمان مراکز تربیت معلم تبریز

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 24

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تعیین مهارت تفکر انتقادی دانشجو معلمان مراکز تربیت معلم تبریز با روش پیمایشی انجام گرفت. 160 دانشجو معلم (77 پسر, 83 دختر) از مراکز چهارگانه تربیت معلم تبریز با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند و از آزمون مهارت تفکر انتقادی کالیفرنیا (فرم ب) برای جمع آوری اطلاعات استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که میانگین مهارت تفکر انتقادی کلی دانشجو معلمان 8.1, خرده آزمون تحلیل 3.41, ارزیابی استدلال 3.87, استنباط 3.81, استقرا 4.49 و قیاس 3.96 به دست آمد. دانشجو معلمان به لحاظ خرده مولفه های تفکر انتقادی به چهار گروه یا خوشه ("گروه رشد نایافته در تحلیل- ارزیابی- قیاس", "گروه استقرا- استنباط ضعیف", "گروه تفکر انتقادی نسبتا رشد یافته" و "گروه تفکر انتقادی رشد نایافته جامع") طبقه بندی شدند. برای گروه بندی دانشجو معلمان, روش آماری تحلیل خوشه ای سلسله مراتبی و تحلیل تابع تشخیص به کار رفت.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بدری گرگری، رحیم، فتحی آذر، اسکندر، حسینی نسب، سیدداوود، و مقدم، محمد. (1386). بررسی مهارت تفکر انتقادی دانشجو معلمان مراکز تربیت معلم تبریز. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، 2(7)، 1-24. SID. https://sid.ir/paper/120414/fa

Vancouver: کپی

بدری گرگری رحیم، فتحی آذر اسکندر، حسینی نسب سیدداوود، مقدم محمد. بررسی مهارت تفکر انتقادی دانشجو معلمان مراکز تربیت معلم تبریز. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1386؛2(7):1-24. Available from: https://sid.ir/paper/120414/fa

IEEE: کپی

رحیم بدری گرگری، اسکندر فتحی آذر، سیدداوود حسینی نسب، و محمد مقدم، “بررسی مهارت تفکر انتقادی دانشجو معلمان مراکز تربیت معلم تبریز،” پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، vol. 2، no. 7، pp. 1–24، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/120414/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button