مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,372
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

768
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه هدف گرایی و رویکرد دانشجویان به یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 138

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی رابطه بین هدف گرایی (تبحرگرایی, تبحرگریزی, عملکردگرایی, عملکردگریزی) و رویکرد دانشجویان به یادگیری (پردازش سطحی, پردازش عمیق و نابسامانی در مطالعه) بود. آزمودنی های پژوهش 200 دانشجوی دختر و پسر دانشگاه شیراز بودند که بوسیله نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند و به پرسشنامه هدف پیشرفت و پرسشنامه ارزیابی راهبردهای مطالعه دانشجویان پاسخ دادند. نتایج نشان داد که اهداف عملکردگرایی می تواند رویکرد پردازش سطحی را در دانشجویان پیش بینی کند. در این میان اهداف تبحرگرایی پیش بینی کننده مثبت رویکرد پردازش عمیق, اهداف تبحرگریزی پیش بینی کننده مثبت نابسامانی در مطالعه و اهداف تبحرگرایی پیش بینی کننده منفی نابسامانی در مطالعه دانشجویان بوده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خرمایی، فرهاد، و خیر، محمد. (1386). بررسی رابطه هدف گرایی و رویکرد دانشجویان به یادگیری. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، 2(7)، 123-138. SID. https://sid.ir/paper/120415/fa

    Vancouver: کپی

    خرمایی فرهاد، خیر محمد. بررسی رابطه هدف گرایی و رویکرد دانشجویان به یادگیری. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1386؛2(7):123-138. Available from: https://sid.ir/paper/120415/fa

    IEEE: کپی

    فرهاد خرمایی، و محمد خیر، “بررسی رابطه هدف گرایی و رویکرد دانشجویان به یادگیری،” پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، vol. 2، no. 7، pp. 123–138، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/120415/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button