مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

633
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

631
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی فیلتر غیرخطی تطبیقی اصلاح شده به منظور تخمین سرعت طولی وسیله نقلیه و آشکارسازی لغزش

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 10

چکیده

 این مقاله به طراحی فیلتر غیرخطی تطبیقی اصلاح شده ای به منظور تخمین سرعت طولی وسیله نقلیه می پردازد. فیلتر طراحی شده دارای ساختاری ساده و درعین حال دقت قابل قبولی است. ازآنجایی که به دست آوردن مدل دینامیکی وسیله نقلیه که نامعینی ها و اثرات اغتشاش را لحاظ نماید کار دشوار و در مواردی تقریبا غیرممکن می باشد و از طرفی اندازه گیری گشتاور ترمزی آن نیازمند نصب سنسورهای جدیدی است که موجب افزایش هزینه ها و همچنین مسائل مرتبط با تعمیر و نگهداری می گردد, ازاین رو استفاده از تخمینگرهای حالت در تخمین سرعت طولی ساده نبوده و با چالش های متعددی مواجه می باشد. در این مقاله, فیلتر غیرخطی تطبیقی اصلاح شده که برخلاف فیلترهای کلاسیک نیازمند مدل دینامیکی خودرو و اطلاع از مقدار ورودی گشتاور ترمزی نیست و همچنین نسبت به نسخه های پیشین از دقت و قابلیت اعتماد بیشتری نیز برخوردار است, بکار گرفته شده است. در فیلتر پیشنهادی این تحقیق که تحت عنوان «فیلتر غیرخطی تطبیقی اصلاح شده» ارائه شده, از اطلاعات در دسترسی از سیستم ترمز ضد قفل همانند وضعیت شیرهای برقی و دینامیک ترمز وسیله نقلیه به منظور افزایش دقت تخمین سرعت طولی استفاده شده است. در این مقاله پس از ارائه مبانی تئوری لازم, با استفاده از یک آزمون تجربی صحت عملکرد این فیلتر بررسی و تائید می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملکی میقانی، ملیحه، معاونی، بیژن، و نصیری، صیاد. (1395). طراحی فیلتر غیرخطی تطبیقی اصلاح شده به منظور تخمین سرعت طولی وسیله نقلیه و آشکارسازی لغزش. کنترل، 10(1)، 1-10. SID. https://sid.ir/paper/120844/fa

    Vancouver: کپی

    ملکی میقانی ملیحه، معاونی بیژن، نصیری صیاد. طراحی فیلتر غیرخطی تطبیقی اصلاح شده به منظور تخمین سرعت طولی وسیله نقلیه و آشکارسازی لغزش. کنترل[Internet]. 1395؛10(1):1-10. Available from: https://sid.ir/paper/120844/fa

    IEEE: کپی

    ملیحه ملکی میقانی، بیژن معاونی، و صیاد نصیری، “طراحی فیلتر غیرخطی تطبیقی اصلاح شده به منظور تخمین سرعت طولی وسیله نقلیه و آشکارسازی لغزش،” کنترل، vol. 10، no. 1، pp. 1–10، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/120844/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button