مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,625
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

960
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابط کاربری وب سایت های سلامت در ایران

صفحات

 صفحه شروع 108 | صفحه پایان 113

چکیده

 مقدمه: از آن جایی که ارتباط بین کاربر و محیط وب از طریق رابط کاربری صورت می گیرد, ضروری است که وب سایت های سلامت, کاربر محور باشد. پژوهش حاضر, با هدف ارزیابی و شناسایی نقاط قوت و ضعف رابط کاربری وب سایت های سلامت در ایران انجام شد.روش بررسی: مطالعه حاضر به روش کاربردی و از نوع توصیفی بود که در آن از روش مکاشفه ای بهره گرفته شد. در این پژوهش, 13 وب سایت سلامت با روش نرخ صفحات مرتبط و رتبه Alexa انتخاب گردیدند و بر اساس سیاهه وارسی مشتمل بر 5 معیار اصلی و 27 مولفه توسط پنج ارزیاب متخصص (3 نفر علوم کامپیوتر, 2 نفر کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی) مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده ها با استفاده از آنالیز توصیفی در نرم افزار Excel تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: وب سایت های سواد سلامت, 63.7 درصد از معیارهای سیاهه وارسی را رعایت کرده اند. معیارهای «انعطاف پذیری» با 89 درصد, «نکات فنی» با 81 درصد, «وضوح و زیبایی» با 77 درصد بالاترین امتیازها و «رهنمونی و راهنمایی» با 36.9 درصد و «پاسخگویی و تعامل با کاربر» با 35 درصد کمترین امتیازها را به خود اختصاص دادند.نتیجه گیری: رابط کاربری در وب سایت های سلامت, تا حدودی مطلوب بود و با توجه به امتیازات به دست آمده, چنین استنباط می شود که دو معیار «رهنمونی و راهنمایی» و «پاسخگویی و تعامل با کاربر» نیاز به توجه بیشتری دارد. پیشنهاد می شود که وب سایت های مورد بررسی با رفع مشکلات شناسایی شده, شکاف خود را با کاربران به حداقل برساند و بدین ترتیب موجبات مراجعات مکرر و بعدی کاربران را فراهم نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلجوقی، الهام، آقاسی، ننا، اسدی، مهدیه، و اخوتی، مریم. (1395). رابط کاربری وب سایت های سلامت در ایران. مدیریت اطلاعات سلامت، 13(2 (پیاپی 48))، 108-113. SID. https://sid.ir/paper/121675/fa

    Vancouver: کپی

    سلجوقی الهام، آقاسی ننا، اسدی مهدیه، اخوتی مریم. رابط کاربری وب سایت های سلامت در ایران. مدیریت اطلاعات سلامت[Internet]. 1395؛13(2 (پیاپی 48)):108-113. Available from: https://sid.ir/paper/121675/fa

    IEEE: کپی

    الهام سلجوقی، ننا آقاسی، مهدیه اسدی، و مریم اخوتی، “رابط کاربری وب سایت های سلامت در ایران،” مدیریت اطلاعات سلامت، vol. 13، no. 2 (پیاپی 48)، pp. 108–113، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/121675/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button