مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,046
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

701
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان رضایتمندی شغلی پرستاران از طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان پاستور بم در سال 1394

صفحات

 صفحه شروع 138 | صفحه پایان 141

چکیده

 مقدمه: میزان رضایت شغلی پرستاران, نشان دهنده نگرش مثبت یا منفی آنان نسبت به حرفه خودشان است که تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد و می تواند به طور مستقیم بر کیفیت خدمات پرستاری تاثیرگذار باشد. هدف از انجام پژوهش حاضر, تعیین میزان رضایتمندی شغلی پرستاران از طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان پاستور بم در سال 1394 بود. روش بررسی: این پژوهش از نوع توصیفی- مقطعی بود. جامعه مورد مطالعه را 195 نفر از پرستاران بیمارستان پاستور بم تشکیل داد. نمونه گیری به روش سرشماری انجام شد و داده ها با استفاده از پرسش نامه روا و پایای رضایت سنجی پرستاران شاغل در بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت جمع آوری گردید. داده ها با استفاده از آزمون های ANOVA و Independent t مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: بیشترین میزان رضایت کارکنان پرستاری از آموزش های داده شده از طرح تحول نظام سلامت (42.1 درصد نسبتا راضی) و کمترین میزان رضایت آن ها از افزایش تعداد مراجعان (64.1 درصد کاملا ناراضی) بود. نتایج آزمون ANOVA نشان داد که بین تعداد مراجعان, کیفیت فعالیت های تشخیصی درمانی, نحوه رسیدگی به پیشنهادها و درخواست ها, رضایت از برخورد بیماران و همراهان, آموزش های داده شده و امکانات محل کار با رضایتمندی ارتباط معنی داری وجود داشت (0.001 = P). نتیجه گیری: بسیاری از کارکنان از اجرای طرح تحول رضایت نداشتند و این مساله بر عملکرد و کیفیت کار پرستاران تاثیر می گذارد. نتایج مطالعه حاضر می تواند برای مدیران و مسوولان بیمارستان جهت برنامه ریزی بهتر برای این گروه استفاده شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قربانی نیا، راحیل، خضری، علی، کمالی، سپیده، و قربانی، نجمه. (1396). میزان رضایتمندی شغلی پرستاران از طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان پاستور بم در سال 1394. مدیریت اطلاعات سلامت، 14(3 (پیاپی 55) )، 138-141. SID. https://sid.ir/paper/121735/fa

    Vancouver: کپی

    قربانی نیا راحیل، خضری علی، کمالی سپیده، قربانی نجمه. میزان رضایتمندی شغلی پرستاران از طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان پاستور بم در سال 1394. مدیریت اطلاعات سلامت[Internet]. 1396؛14(3 (پیاپی 55) ):138-141. Available from: https://sid.ir/paper/121735/fa

    IEEE: کپی

    راحیل قربانی نیا، علی خضری، سپیده کمالی، و نجمه قربانی، “میزان رضایتمندی شغلی پرستاران از طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان پاستور بم در سال 1394،” مدیریت اطلاعات سلامت، vol. 14، no. 3 (پیاپی 55) ، pp. 138–141، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/121735/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button