مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

712
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

552
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه دیجیتال دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از دیدگاه کاربران با استفاده از مدل DigiQUAL

صفحات

 صفحه شروع 46 | صفحه پایان 49

چکیده

 مقدمه: امروزه خدمات کتابخانه ها به شدت تحت تأثیر فن آوری اطلاعات قرار گرفته؛ به گونه ای که این امر باعث تغییر در نحوه ارایه خدمات شده است. بنابراین, پژوهش حاضر با هدف ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه دیجیتال دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از دید کاربران انجام گردید. روش بررسی: این مطالعه از نوع پیمایشی و جامعه آماری آن شامل 331 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود که به روش نمونه گیری تصادفی بر اساس جدول نمونه گیری Morgan انتخاب شدند. ابزار تحقیق, پرسش نامه DigiQUAL بود. داده ها با استفاده از آزمون های ANOVA و t در نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: میانگین کیفیت خدمات در همه ابعاد مدل DigiQUAL پایین تر از حد متوسط 4 بود. بیشترین و کمترین میانگین کیفیت خدمات در گروه اعضای هیأت علمی به ترتیب به پوشش موضوعی (56/4) و سودمندی (07/3) اختصاص داشت. بیشترین و کمترین میانگین بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز مربوط به دقت و صحت (56/4) و سودمندی (96/2) بود. همچنین, ارتباط معنی داری بین کیفیت خدمات کتابخانه دیجیتال و متغیرهای سن, جنسیت و مقطع تحصیلی وجود داشت. نتیجه گیری: با توجه به پایین بودن میانگین کیفیت خدمات کتابخانه دیجیتال, ضروری است تا کتابداران و مسؤولان کتابخانه توجه بیشتری به بهبود کیفیت خدمات دیجیتال و همچنین, آموزش بیشتر کاربران داشته باشند. نتایج به دست آمده از مطالعه می تواند برای استفاده کنندگان از کتابخانه های دیجیتال مفید باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی، علیرضا، سلیمانی، محمدرضا، و هاشمیان، علیرضا. (1397). ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه دیجیتال دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از دیدگاه کاربران با استفاده از مدل DigiQUAL. مدیریت اطلاعات سلامت، 15(1 (پیاپی 59) )، 46-49. SID. https://sid.ir/paper/121911/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی علیرضا، سلیمانی محمدرضا، هاشمیان علیرضا. ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه دیجیتال دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از دیدگاه کاربران با استفاده از مدل DigiQUAL. مدیریت اطلاعات سلامت[Internet]. 1397؛15(1 (پیاپی 59) ):46-49. Available from: https://sid.ir/paper/121911/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا رحیمی، محمدرضا سلیمانی، و علیرضا هاشمیان، “ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه دیجیتال دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از دیدگاه کاربران با استفاده از مدل DigiQUAL،” مدیریت اطلاعات سلامت، vol. 15، no. 1 (پیاپی 59) ، pp. 46–49، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/121911/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا