مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,425
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

715
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی مدیریت دانش فردی مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 10

چکیده

 مقدمه: از جمله مهارت ها و توانمندی های ضروری مدیران در جامعه دانش بنیان, مهارت های مدیریت دانش فردی است. هدف از مطالعه حاضر, ارزیابی مدیریت دانش فردی مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است.روش بررسی: روش تحقیق, توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری شامل کلیه مدیران آموزشی, پژوهشی, دانشجویی, اداری و مالی و مدیران گروه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال تحصیلی 90-1389 بود. بر اساس نمونه گیری تصادفی ساده, 91 نفر از مدیران دانشگاه علوم پزشکی انتخاب و مورد سنجش قرار گرفتند. ابزار مورد استفاده, مقیاس مدیریت دانش فردی محقق ساخته است. روایی آن بر اساس روش تحلیل صوری و تحلیل گویه و پایایی آن به واسطهCronbach’s alpha  با نمره کل (0.93) مورد سنجش و تایید قرار گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها, از آمار توصیفی و Repeated measure anlysis of variance و Multivariate analysis of variance استفاده شده است.یافته ها: مدیران دارای سطح متوسطی از مهارت های مدیریت دانش فردی بودند. تفاوت معنی داری بین ابعاد مدیریت دانش فردی وجود داشت (0.0001>P, f=96.63). همچنین, بالاترین میانگین مولفه مدیریت یادگیری خویشتن 19 و پایین ترین میانگین مولفه شبکه همیاران دانشی 14.37 و مهارت های کاوشگری 14.30 به دست آمد. در مقایسه میان مولفه های جمعیت شناختی, جنسیت (0.01>P, 2.5=f) و نوع سازمان (دانشکده, سازمان مرکزی) (0.01>P, f=2.5) تفاوت معنی داری یافت شد ولی در سایر مولفه ها تفاوت معنی داری وجود نداشت.نتیجه گیری: از آن جا که مهم ترین وظیفه مدیران دانشگاهی در کنار سایر وظایف, تصمیم گیری در زمینه فرایند یاددهی-یادگیری و مسایل آموزشی و پژوهشی است و از سویی, آن ها به عنوان اعضای هیات علمی نیز فعالیت می کنند, بر این اساس, برخورداری از مهارت های مدیریت دانش فردی و همچنین مدیریت یادگیری خویشتن ضروری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، مهدی، و باقری، امین. (1392). ارزیابی مدیریت دانش فردی مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد. مدیریت اطلاعات سلامت، 10(2 (پیاپی 30))، 1-10. SID. https://sid.ir/paper/121955/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی مهدی، باقری امین. ارزیابی مدیریت دانش فردی مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد. مدیریت اطلاعات سلامت[Internet]. 1392؛10(2 (پیاپی 30)):1-10. Available from: https://sid.ir/paper/121955/fa

    IEEE: کپی

    مهدی محمدی، و امین باقری، “ارزیابی مدیریت دانش فردی مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد،” مدیریت اطلاعات سلامت، vol. 10، no. 2 (پیاپی 30)، pp. 1–10، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/121955/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا