مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,189
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

449
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عادات و مهارت های مطالعه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

صفحات

 صفحه شروع 848 | صفحه پایان 861

چکیده

 مقدمه: عادت و مهارت های مطالعه یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر موفقیت تحصیلی در دانشجویان می باشد. جایگزینی مهارت های مطالعه موثر و عادت های مطالعه مفید برای رسیدن به یادگیری و آموزش بهتر در دانشجویان توصیه می شود. هدف این پژوهش, شناسایی عادت و مهارت های مطالعه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بود.روش بررسی: در مطالعه توصیفی حاضر 342 نفر (کل افراد=2382 نفر) از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در نیم سال دوم سال تحصیلی 90-1389, به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم انتخاب شدند. پرسش نامه بررسی عادت های مطالعه کالج Redwood, در دو بخش مشخصات جمعیت شناختی (10 سوال) و پرسش های اصلی (51 سوال) در اختیار دانشجویان قرار گرفت. روایی پرسش نامه توسط متخصصین تایید و پایایی آن با استفاده از ضریب Cronbach’s alpha, 0.855 محاسبه گردید. داده ها به وسیله آمار توصیفی (فراوانی, درصد فراوانی و میانگین) و آمار تحلیلی (آزمون های آماری ANOVA و t) در سطح معنی داری 0.05 با نرم افزار آماری SPSS نسخه 15 تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: مشکلات عمده دانشجویان مورد پژوهش در زمینه های مختلف عادت ها و مهارت های مطالعه به ترتیب در زمینه مدیریت زمان با میانگین (2.86), یادآوری (2.93), مطالعه یک فصل (2.98), شنیدن و یادداشت برداری (3.078), تمرکز (3.092), امتحان دادن (3.28) و انگیزه (3.38) می باشد. وضعیت در زمینه یادآوری, شنیدن و یادداشت برداری و انگیزه در دانشجویان دختر بهتر از دانشجویان پسر بود و در زمینه امتحان دادن در بیشتر مواقع دانشجویان پسر بهتر از دانشجویان دختر عمل می کردند.نتیجه گیری: وضعیت عادت ها و مهارت های مطالعه دانشجویان در حد متوسط برآورد شد. با توجه به اهمیت مطالعه, ضروری است که در جهت بهبود روش ها و عادت های مطالعه دانشجویان توجه و برنامه ریزی شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اباذری، زهرا، و ریگی، طاهره. (1391). عادات و مهارت های مطالعه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان. مدیریت اطلاعات سلامت، 9(6)، 848-861. SID. https://sid.ir/paper/122055/fa

    Vancouver: کپی

    اباذری زهرا، ریگی طاهره. عادات و مهارت های مطالعه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان. مدیریت اطلاعات سلامت[Internet]. 1391؛9(6):848-861. Available from: https://sid.ir/paper/122055/fa

    IEEE: کپی

    زهرا اباذری، و طاهره ریگی، “عادات و مهارت های مطالعه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان،” مدیریت اطلاعات سلامت، vol. 9، no. 6، pp. 848–861، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/122055/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button