مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,957
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,037
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگوی اخلاق کاری کارکنان بانکهای خصوصی ایران

صفحات

 صفحه شروع 40 | صفحه پایان 46

چکیده

 زمینه: توجه به اخلاق کاری یکی از عوامل موفقیت هر سازمان به شمار می رود. اصول اخلاق کاری در سازمانها به صورت منشور اخلاقی و یا آیین نامه هایی به کارکنان ارائه می شود. رعایت اخلاق حرفه ای, ارتقا جایگاه یک سازمان را در حوزه کسب و کار خود به دنبال دارد. بانکها به عنوان سازمانهایی که با مشتریان زیادی ارتباط دارند از این قاعده مستثنی نیستند و باید در جلب نظر مشتریان خود کوشا باشند. هدف اصلی این پژوهش ارزیابی شاخصهای اخلاق کاری بین کارکنان بانکهای خصوصی و ارائه الگویی جهت بررسی ارتباط بین عامل اخلاق کاری کارکنان با اعتماد, رضایت و وفاداری مشتریان است.روش کار: این پژوهش از نوع توصیفی - پیمایشی است. در این مقاله در ابتدا به وسیله مصاحبه و نظرسنجی از استادان و کارشناسان, شاخصهای مربوط به ارزیابی اخلاق کاری کارکنان تدوین شده است. پس از ارزیابی این شاخصها ارتباط بین رعایت اخلاق کاری, اعتماد مشتریان و رضایت و وفاداری آنها در قالب یک الگوی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.نتیجه گیری: بر اساس الگوی ارائه شده پژوهش, ارتباط مثبتی بین رعایت اخلاق کاری در بین کارکنان بانکهای خصوصی با جلب اعتماد مشتریان و کسب رضایت آنها مشاهده می شود که وفاداری مشتریان را به بانک مربوطه به دنبال دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رونقی، محمدحسین، و فیضی، کامران. (1390). ارائه الگوی اخلاق کاری کارکنان بانکهای خصوصی ایران. اخلاق در علوم و فناوری، 6(2)، 40-46. SID. https://sid.ir/paper/122604/fa

Vancouver: کپی

رونقی محمدحسین، فیضی کامران. ارائه الگوی اخلاق کاری کارکنان بانکهای خصوصی ایران. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1390؛6(2):40-46. Available from: https://sid.ir/paper/122604/fa

IEEE: کپی

محمدحسین رونقی، و کامران فیضی، “ارائه الگوی اخلاق کاری کارکنان بانکهای خصوصی ایران،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 6، no. 2، pp. 40–46، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/122604/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button