مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

903
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

602
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

حساسیت زیست محیطی، مسایل اخلاقی و مسوولیت اجتماعی در شرکت های برتر

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 74

چکیده

 زمینه: ویژگی سبز بودن, شامل سه مولفه مسوولیت اجتماعی, حساسیت زیست محیطی و مسایل اخلاقی است. پژوهش حاضر با هدف تحلیل چشم انداز و ماموریت شرکت های برتر ایرانی و خارجی به منظور بررسی میزان توجه آن ها به مقوله سبز بودن, طراحی گردید.روش: این پژوهش با رویکرد کیفی و با استفاده از روش کتابخانه ای انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش شرکت های برتر ایرانی و خارجی بودند. نمونه مورد مطالعه شامل 100 شرکت برتر ایرانی و 100 شرکت برتر خارجی می باشند. 100 شرکت برتر معرفی شده توسط وزارت صنایع و معادن در سال 1391 به عنوان شرکت های برتر ایرانی انتخاب شدند؛ همچنین 100 شرکت برتر معرفی شده توسط نشریه فورچون در سال 2012 به عنوان شرکت های برتر خارجی در نظر گرفته شدند و با مراجعه به وب سایت شرکت ها, بیانیه چشم انداز و ماموریت آن ها به دست آمد. داده های جمع آوری شده با استفاده از روش تحلیل محتوا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.یافته ها: تجزیه و تحلیل اطلاعات نشان داد که شرکت های ایرانی مورد بررسی در تدوین بیانیه چشم انداز خود, توجه کمی به ویژگی سبز بودن داشته اند؛ در تدوین بیانیه ماموریت خود نیز فقط به بعد مسوولیت اجتماعی اهمیت داده اند. شرکت های برتر خارجی مورد بررسی نیز در تدوین بیانیه های چشم انداز و ماموریت خود فقط مقوله مسوولیت اجتماعی را در نظر گرفته اند و به مسایل زیست محیطی و اخلاقی توجه لازم را نداشته اند.نتیجه گیری: نتایج پژوهش نشان می دهد که مقوله مسوولیت اجتماعی در تدوین چشم انداز و ماموریت شرکت های مطالعه شده در این پژوهش, مورد توجه بیشتری بوده است و به مسایل اخلاقی و زیست محیطی توجه کافی نشده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیم نیا، فریبرز، و خراسانی طرقی، حامد. (1394). حساسیت زیست محیطی, مسایل اخلاقی و مسوولیت اجتماعی در شرکت های برتر. اخلاق در علوم و فناوری، 10(3)، 67-74. SID. https://sid.ir/paper/122706/fa

    Vancouver: کپی

    رحیم نیا فریبرز، خراسانی طرقی حامد. حساسیت زیست محیطی, مسایل اخلاقی و مسوولیت اجتماعی در شرکت های برتر. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1394؛10(3):67-74. Available from: https://sid.ir/paper/122706/fa

    IEEE: کپی

    فریبرز رحیم نیا، و حامد خراسانی طرقی، “حساسیت زیست محیطی, مسایل اخلاقی و مسوولیت اجتماعی در شرکت های برتر،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 10، no. 3، pp. 67–74، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/122706/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button