Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

525
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

528
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل رابطه هوش اخلاقی با کیفیت خدمات ارائه شده: نقش میانجی تعهد سازمانی

صفحات

 صفحه شروع 86 | صفحه پایان 94

چکیده

 زمینه: برای آنکه سازمان ها در محیط های متغیر موضع رقابتی خود را حفظ کنند, کیفیت عامل حیاتی محسوب می شود و اولین قدم برای رقابتی بودن بنگاه ها در ارتقای کیفیت خدمات باشد. از این رو, این مقاله سعی دارد تا تأثیر هوش اخلاقی بر کیفیت خدمات ارائه شده با وجود متغیر میانجی تعهد سازمانی در مدیریت مخابرات شهرستان مشهد را بررسی نماید. روش: پژوهش حاضر از نظر هدف از نوع کاربردی است و از نظر روش جمع آوری اطلاعات و نتیجه گیری از نوع توصیفی همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را 236 نفر از کارکنان مدیریت مخابرات شهرستان مشهد تشکیل می دهند که 146 نفر به عنوان نمونه آماری با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم جامعه جهت مطالعه انتخاب شدند. برای گردآوری داده های پژوهش از سه پرسشنامه هوش اخلاقی, تعهد سازمانی و کیفیت خدمات ارائه شده استفاده شد. در این پژوهش داده ها با استفاده از آزمون های همبستگی پیرسون, تحلیل عاملی تاییدی و مدل سازی معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و جهت تحلیل داده ها و آزمون فرضیه های پژوهش از روش حداقل مربعات جزئی( PLS ) توسط نرم افزار Smart PLS استفاده شده است. یافته ها: یافته ها بیانگر آن است که از میان مؤلفه های هوش اخلاقی, تاثیر بخشش بر کیفیت خدمات مورد تایید قرار نگرفت. در نهایت نیز مشخص شد که ابعاد تعهد سازمانی شامل تعهد عاطفی, تعهد مستمر و تعهد هنجاری رابطه میان هوش اخلاقی و کیفیت خدمات ارائه شده را میانجی گری می کند. نتیجه گیری: هوش اخلاقی هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیرمستقیم با در نظر گرفتن نقش میانجی تعهد سازمانی بر کیفیت خدمات ارائه شده تاثیر مثبت و معناداری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غفوریان شاگردی، امیر، عربشاهی، معصومه، غیور، سیدمرتضی، پورنگ، علی، و رجب زاده، محمود. (1397). تحلیل رابطه هوش اخلاقی با کیفیت خدمات ارائه شده: نقش میانجی تعهد سازمانی. اخلاق در علوم و فناوری، 13(4 )، 86-94. SID. https://sid.ir/paper/122745/fa

    Vancouver: کپی

    غفوریان شاگردی امیر، عربشاهی معصومه، غیور سیدمرتضی، پورنگ علی، رجب زاده محمود. تحلیل رابطه هوش اخلاقی با کیفیت خدمات ارائه شده: نقش میانجی تعهد سازمانی. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1397؛13(4 ):86-94. Available from: https://sid.ir/paper/122745/fa

    IEEE: کپی

    امیر غفوریان شاگردی، معصومه عربشاهی، سیدمرتضی غیور، علی پورنگ، و محمود رجب زاده، “تحلیل رابطه هوش اخلاقی با کیفیت خدمات ارائه شده: نقش میانجی تعهد سازمانی،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 13، no. 4 ، pp. 86–94، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/122745/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا