مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,128
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,692
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه جو اخلاقی مدرسه با حس تعلق به مدرسه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 132

چکیده

 زمینه: بیشترین یادگیری از طریق آموزش رسمی در مدارس اتفاق می افتد و سیستم های اثربخش مدارس نیازمند ترکیب صحیحی از منابع و تسهیلات آموزشی مناسب, جهت گیری اخلاقی جو مدرسه و دانش آموزانی که آماده یادگیری هستند می باشند. بنابراین, پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش جو اخلاقی بر حس تعلق به مدرسه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان انجام شد. روش: روش پژوهش حاضر توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری شامل تمام دانش آموزانی بود که در سال تحصیلی1395-1394 در دبیرستانهای متوسطه نظری دوره دوم ارومیه مشغول به تحصیل بود. با روش طبقه ای نسبی 1003 دانش آموز به صورت تصادفی انتخاب شدند. داده ها از طریق پرسشنامه های استاندارد جو اخلاقی و حس تعلق به مدرسه جمع آوری شد. برای آزمون مدل مفهومی از روش تحلیل مسیر استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که مؤلفه های جواخلاقی با حس تعلق به مدرسه ارتباط مستقیم و مثبت دارند. همچنین, مؤلفه های جو اخلاقی از طریق حس تعلق به مدرسه با پیشرفت تحصیلی رابطه غیرمستقیم و مثبت دارند. می توان نتیجه گیری کرد که هرگونه بهبود در جو اخلاقی مدرسه می تواند با بهبود حس تعلق در مدرسه و پیشرفت تحصیلی همراه باشد. نتیجه گیری: نتایج این پژوهش حاکی از آن است که جو اخلاقی به طور مستقیم باعث ارتقای حس تعلق به مدرسه در دانش آموزان می شود. همچنین جو اخلاقی به طور غیرمستقیم موجب بالا رفتن پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، سهیلا، حسنی، محمد، و موسوی، میرنجف. (1397). رابطه جو اخلاقی مدرسه با حس تعلق به مدرسه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. اخلاق در علوم و فناوری، 13(4 )، 125-132. SID. https://sid.ir/paper/122746/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی سهیلا، حسنی محمد، موسوی میرنجف. رابطه جو اخلاقی مدرسه با حس تعلق به مدرسه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1397؛13(4 ):125-132. Available from: https://sid.ir/paper/122746/fa

    IEEE: کپی

    سهیلا احمدی، محمد حسنی، و میرنجف موسوی، “رابطه جو اخلاقی مدرسه با حس تعلق به مدرسه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 13، no. 4 ، pp. 125–132، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/122746/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button