مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

386
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

644
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل سازی رابطه بین سرمایه ی اجتماعی، سرمایه ی فرهنگی و اخلاق حرفه ای در شرکت های بازرگانی

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 85

چکیده

 زمینه: سرمایه اجتماعی, سرمایه فرهنگی و اخلاق حرفهای به عنوان یکی از مزیتهای اساسی در دستیابی به موفقیت در سازمانها محسوب میشوند. هدف پژوهش حاضر مدلسازی رابطه بین سرمایه اجتماعی, سرمایه فرهنگی و اخلاق حرفهای در شرکتهای بازرگانی با تأکید بر صنایع غذایی می باشد. روش: پژوهش حاضر از نوع کاربردی و توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری شامل شرکتهای فعال در حوزه صنایع غذایی بودند. در این پژوهش تعداد 384 نفر از مدیران و کارمندان این شرکتها به عنوان نمونه انتخاب گردیده و روش نمونهگیری با استفاده از روش تصادفی طبقهای و فرمول کوکران انجام شد. ابزار جمعآوری اطلاعات در این پژوهش, پرسشنامه سرمایه اجتماعی مدل ناهاپیت و گوشال, پرسشنامه سرمایه فرهنگی بوردیو و پرسشنامه اخلاق حرفهای کرستن و همکاران بوده است. بعد از جمعآوری دادهها از پرسشنامههای فوقالذکر, آنها کدگذاری شده و با استفاده از روش رگرسیون تحلیل شدند. در نهایت مدل پژوهشی با استفاده از تحلیل عاملی تأیید گردید. یافتهها: نتایج تجزیه و تحلیل روش آماری رگرسیون نشان داد که بعد ساختاری سرمایه اجتماعی 73 درصد, بعد ارتباطی سرمایه اجتماعی 92 درصد, بعد شناختی سرمایه اجتماعی 93 درصد, سرمایه فرهنگی تجسم یافته 94 درصد, سرمایه فرهنگی عینی 96 درصد و سرمایه فرهنگی نهادی 89 درصد از واریانس اخلاق حرفهای را پیشبینی میکنند و مجموع 6 متغیری که در الگو وارد شدهاند به میزان 89 درصد میزان اخلاق حرفهای را در نمونه مورد بررسی پیشبینی کردند. نتیجه گیری: در نهایت بررسی نتایج رابطه بین متغیرها نشان داد که مدل مورد نظر در جامعه مورد پژوهش از برازش خوبی برخوردار بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پورحسن، سمیه. (1397). مدل سازی رابطه بین سرمایه ی اجتماعی, سرمایه ی فرهنگی و اخلاق حرفه ای در شرکت های بازرگانی. اخلاق در علوم و فناوری، 13(4 )، 77-85. SID. https://sid.ir/paper/122751/fa

    Vancouver: کپی

    پورحسن سمیه. مدل سازی رابطه بین سرمایه ی اجتماعی, سرمایه ی فرهنگی و اخلاق حرفه ای در شرکت های بازرگانی. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1397؛13(4 ):77-85. Available from: https://sid.ir/paper/122751/fa

    IEEE: کپی

    سمیه پورحسن، “مدل سازی رابطه بین سرمایه ی اجتماعی, سرمایه ی فرهنگی و اخلاق حرفه ای در شرکت های بازرگانی،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 13، no. 4 ، pp. 77–85، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/122751/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button