مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

901
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

892
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش اخلاق حرفه ای مدیران در اشتیاق شغلی معلمان؛ با میانجی گری هویت سازمانی

صفحات

 صفحه شروع 110 | صفحه پایان 116

چکیده

 زمینه: ازآنجایی که مدیران مسئولیت های فراوانی در مدارس دارند شاید بزرگترین مسئولیت آنها را می توان در ایجاد اشتیاق در معلمان و ایجاد فضای مناسب برای آنان دانست. از زمان معرفی فضای اخلاق سازمانی تحقیقات اندکی در مورد متغیر مذکور با سایر ماغیرها انجام شده است بنابراین پژوهش حاضر به تبیین نقش اخلاق حرفه ای در اشتیاق شغلی معلمان با میانجی گری هویت سازمانی می پردازد. روش: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه معلمان مدارس شهرستان اردبیل (تعداد کل 5750 نفر) می باشد که از این میان براساس جدول برآورد حجم نمونه کرجسی و مورگان و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای, 360 نفر انتخاب شدند. برای گردآوری داده های مورد نیاز از سه پرسشنامه استاندارد استفاده گردید. به منظور تجزیه وتحلیل داده های گردآوری شده از آزمون های تحلیل معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تأییدی مرحله اول و دوم و ضرایب استاندارد در نرم افزارهای آماریSPSS و Lisrel استفاده شد. یافته ها: نتایج تحقیق نشان داد که همه روابط بین متغیرها و سازه ها معنی دار بوده و تأیید می شوند و روابط ساختاری متغیرها از مقدار معناداری سطح خطای 05/0, 96/1 بیشتر است. نتیجه گیری: تحلیل یافته های بخش ساختاری مدل نشان می دهد اخلاق حرفه ای با ضرایب مسیر بالایی که با متغیر هویت سازمانی دارد, می تواند به طور غیرمستقیم عاملی مؤثر و قدرتمند برای بالا بردن اشتیاق شغلی معلمان در مدارس محسوب شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زاهدبابلان، عادل، غریب زاده، رامین، نصرآبادی، حسین، و غریب زاده، شیما. (1397). نقش اخلاق حرفه ای مدیران در اشتیاق شغلی معلمان؛ با میانجی گری هویت سازمانی. اخلاق در علوم و فناوری، 13(4 )، 110-116. SID. https://sid.ir/paper/122752/fa

    Vancouver: کپی

    زاهدبابلان عادل، غریب زاده رامین، نصرآبادی حسین، غریب زاده شیما. نقش اخلاق حرفه ای مدیران در اشتیاق شغلی معلمان؛ با میانجی گری هویت سازمانی. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1397؛13(4 ):110-116. Available from: https://sid.ir/paper/122752/fa

    IEEE: کپی

    عادل زاهدبابلان، رامین غریب زاده، حسین نصرآبادی، و شیما غریب زاده، “نقش اخلاق حرفه ای مدیران در اشتیاق شغلی معلمان؛ با میانجی گری هویت سازمانی،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 13، no. 4 ، pp. 110–116، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/122752/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button