مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

738
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

723
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد مولفه های اخلاق حرفه ای آموزش در اعضای هیئت علمی

صفحات

 صفحه شروع 121 | صفحه پایان 130

چکیده

 زمینه اخلاق در آموزش عالی مشخص کننده حدود و ثغور رفتار اعضای هیئت علمی و تضمین کننده سلامت آموزش عالی است. لذا هدف از پژوهش حاضر بررسی میزان رعایت مولفه های اخلاق حرفه ای در اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان است. روش روش پژوهش, توصیفی-پس رویدادی بوده و جامعه آماری پژوهش را کلیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شهر سنندج تشکیل می دادند که تعداد آن ها بر اساس آمار 1452 نفر بود. با استفاده از فرمول کوکران و نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبی 264 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسش نامه محقق ساخته است که روایی آن از دید اساتید مورد تایید قرارگرفته و پایایی با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 80/0 تعیین گردیده است. در تحلیل داده های حاصل از ابزار پژوهش از آزمون های آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون تی تک نمونه ای, آزمون مانوا و تحلیل واریانس یک راهه) استفاده شده است. یافته ها یافته های پژوهش حاکی از آن است که: 1) میانگین مولفه های اخلاق حرفه ای آموزش اعضای هیئت علمی از نظر دانشجویان از نمره ملاک پژوهش بالاتر بوده است. از بین مولفه های اخلاق حرفه ای, مولفه حفظ اسرار دانشجویان توسط اعضای هیئت علمی دارای بالاترین ضریب تغییرات (87/4) و مولفه مسئولیت پذیری در قبال آموزش صحیح دارای کمترین ضریب تغییرات (37/2) است. 2) بین دیدگاه دانشجویان بر اساس جنس, ترم و رشته در مورد بعضی از مولفه های اخلاق حرفه ای آموزش تفاوت معنی داری وجود دارد. نتیجه گیری بنابراین با نهادینه کردن اخلاق حرفه ای آموزش در دانشگاه فرهنگیان, علاوه بر بهبود باورها و رفتارهای اخلاقی دانشجویان, آن ها یاد خواهند گرفت که خودشان در هنگام تدریس در مدارس, اخلاق حرفه ای آموزش را رعایت کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باقریان فر، مصطفی. (1398). کاربرد مولفه های اخلاق حرفه ای آموزش در اعضای هیئت علمی. اخلاق در علوم و فناوری، 14(4 )، 121-130. SID. https://sid.ir/paper/122775/fa

    Vancouver: کپی

    باقریان فر مصطفی. کاربرد مولفه های اخلاق حرفه ای آموزش در اعضای هیئت علمی. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1398؛14(4 ):121-130. Available from: https://sid.ir/paper/122775/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی باقریان فر، “کاربرد مولفه های اخلاق حرفه ای آموزش در اعضای هیئت علمی،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 14، no. 4 ، pp. 121–130، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/122775/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button